AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
4.999

PDC failure! Ingen kontakt med sensorerna? Bmw 118d 2007

Visa användare
2
Heda07
520d samt 118d
Hej har just fått ett felmeddelande på min bmw 118. Det började med att jag backade och sensorerna började indikera på att något var i vägen. Jag såg att inget var i vägen och förutsatte att det kommit snö på sensorerna. Körde iväg och plötsligt säger bilens dator " no warnings from Park distanse control. Jag startar om bilen ett par gånger men samma fel varje gång. Den verkar hitta sensorerna ett par sekunder ( jag kan se de i displayen) men sedan blir de "grå". Och felmeddelandet kommer. Min gubbe pratar om fukt i någon kabel eller liknande? Någon som har någon smart ide om vad som kan ha hänt?

Upplever även problem med att höger backspegel fäller ner sig varje gång jag stänger av bilen, detta gör att jag får ställa in den varje gång jag ska kör bilden. Köpte bilen för någon månad sedan och börjar bli lätt irriterad. Någon som upplevt samma problem?
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Låter som om någon sensor är trasig. Lyssna på dem och hör ifall de klickar, går en sönder så blir skalan grå i skärmen.

Ang backspegel så har jag aldrig hört de problemet förr.
Visa användare
23
Fermie
525i Sedan-93
Det kan vara vatten i baljan som sitter på högersidan i bagaget, som själva styrenheten till pdc:n sitter, jag hade vatten i min och jag plockade ur den nu och skall låta den torka i någon dag och se om den fungerar efter det
Visa användare
2
Heda07
520d samt 118d
Efter att haft inne bilen på BMW som felsökt visade det sig att det kommit in vatten i boxarna bak. Kunde du lösa problemet själv Fermie? Tätade du bilen också då? Annars kommer väl det ny fukt igen?
Visa användare
23
Fermie
525i Sedan-93
Japp jag löste det, lägg boxen i en påse med ris i två dagar så den får torka igenom ordentligt det går att plocka ut den i den gråa boxen så man har kretskortet i handen. Sen tätade jag med silikon runt luft intaget som man ser mot väggen. Allting funkar kanon!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.