AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.856

Fälgbekymmer 330Ci-01

Visa användare
49
Bmw-Perra
520D M-sport F11
Hej! Undrar om fälgarna från en M3:a passar på en 330Ci E46?
Däckdimensionerna är 235 fram och 255/35/19 bak. Är det någon som har erfarenhet av sånt?
Jag har M-sportchassiet på 330:n så lite lägre än normalt kanske.

Mvh
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

e91 325i M-sport - 07 (såld)
e46 325ci M-tech II 04 (såld)
Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
Beror ju såklart från vilken m3 modell fälgarna kommer ifrån. Hade ett par style 67 som är 19" m3 fälgar till m3 e46 på min 325ci-04 med m-sport chassi.

Då satt det 235/35/19 fram samt 265/30/19 bak. Fram var de smärtfritt men bak tog det tyvärr i vid tung last eller om vid "normal" fart över ett gupp. Men det var verkligen precis, hade nog kunnat justerat camber lite för att fixa det men slutade med att jag sålde de och köpte ett par schnitzer fälgar istället

Visa användare
49
Bmw-Perra
520D M-sport F11
Precis vad jag också upptäckte när jag trotsade mina tvivel och gick ner i garaget för att montera fälgarna :( Det blev ordentligt tight i skärmkanterna och mycket riktigt skrapade det i lite vid en försiktig provtur på gatan. Minsta lilla gupp så skavde det i. Hur justerar man cambervinkeln så att det blir mera utrymme? Jag är ju ingen expert alls vad det gäller hjulupphängningar precis.. Tror ni att det hjälper att kränga på 235:or ist med lite stretch och kanske montera dit coilovers för att få det lite mera stumt eller tänker jag helt galet? Fälgarna är förresten från e46 M3 om det var lite oklart i den frågan ;)
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det går inte att justera cambervinkeln så mycket i bakvagnen på E46:orna.

Problemet är inte däckbredden utan att inpressningen på bakfälgarna inte är anpassad för vanliga E46:or - M3 har en annan bakvagn...

Valsning av skärmkanterna kan eventuellt hjälpa, men vill du vara på säkra sidan får du satsa på andra fälgar eller köpa två framfälgar till att använda som bakfälgar.
Framfälgarna har "rätt" inpressning för vanliga E46:or runt om.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
49
Bmw-Perra
520D M-sport F11
Tack för svaren som jag borde ställt innan jag köpte fälgarna ;) Då har jag en uppsättning äkta 19" smidda polerade M3 fälgar till salu from typ nu.

Mvh/Perra
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.