|
|
|
|---|---|
|
Kan någon hjälpa till att klargöra med mer detaljerade uppgifter? Att 7-seriens modeller har olika grillar har nog sedan länge varit känt för er som t.ex sätt en 760 med den tjockare ramen. Här kommer min redogörelse som SÄKERT kan vara felaktig så släng in en kommentar om så är fallet. 1. 7-serien pressenterades med en 13-ribbad grill och smal ram med chrome Länk 2. 760iL har en 13-ribbad grill med tjock ram Länk 3. 2012 innan LCI kom en 9-ribbad grill med smala ribbor Länk (undre) 4. 2013 LCI kom en 9-ribbad grill med tjocka ribbor Länk (övre) 5 2013 LCI 760 fick en 9-ribbad grill med tjocka ribbor och tjock ram (smalare än 760 innan lci ???) Länk | |
|
Jag hade Night-vision på min 750 -2009, och den hade denna grill Länk Tjock ram? smala ribbor? |
|
| Jag har bara sätt en modell av grill jag den breda som jag har | |
|
@Tor, där ser man, Night-vision har asså en egen grill :) Snyggast är den fast med tjocka ribbor... mums |
|
| Har den en egen grill de måste jag kolla lite närmare vad de är för skillnad | |
|
Jag har precis som Tor och har en 750Li 2009 med Night Vision. Tror det hänger ihop med NV men har faktist aldrig sett en 7-serie med den tunna ramen. Kanske är det de med sexor som har den tunna ramen? Har inte heller sett någon med tjocka ribbor men med tanke på hur sällan man ändå ser en sjua och jag inte har för vana att kika på dom på nära håll så kan jag mycket väl ha gjort det utan att reflektera över det. Niklas Fransosen |
|
|
Länk Dessa måste du sätt @Fransosen? Sitter på alla pre -2012er även 750i (som inter har NV och inte är 760i) Låter logiskt med NV. Eftersom kameran behöver lite plats kan dem INTE köra 13 ribber utan kör 9e SMALA. Att ni med NV sedan får den tjocka fina ramen är la en bunus :) Länk |
|
|
Vira, jag har nog sett dom utan att ha sett dom om du förstår hur jag menar. Tycker 9 ribbor är snyggare än 13 så jag är nöjd. Och NV är riktigt bra f ö :-) Niklas Fransosen |
|
|
Då min grill är i behov av ett byte, är det någon som vet om grillen från en LCI passar till en PRE-LCI? På bilderna ser dom väldigt lika ut i form och storlek men ibland ändras det någon liten millimeter hit eller dit. Jag tänker främst på den yttre sargens form/storlek. Niklas Fransosen |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
NV har självklar en egen då man måste få plats med kameran. Pre LCI 51137203197: Länk LCI 51117295297 Länk Dock verkar det ju vara rätt lika på alla modeller här. |
|
740 grill (pre facelift): Länk Mått: 21 ribbor, 80 x 65 cm |
|
|
@ groggyfroggy tack för tipset :-D Nu vet jag precis! Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.