|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått ett litet problem med min X5 som yttrar sig som följer. Om man exempelvis ligger i en mindre kö ute på landsvägen där man ömsom bromsar eller bara motorbromsar, har en automat skall jag tillägga, så kan det vid vissa tillfällen bli så att det efter ett tag känns som om jag håller på att tappa ett hjul. Det uppstår stora vibrationer och känslan är densamma som om hjulbultarna inte är åtdragna, självupplevt, över 80 km/h är helt omöjligt att köra då. Stannar man sedan bilen och stänger av samt väntar en stund så kan problemet vara som bortblåst ett bra tag men vissa dagar är det helt omöjligt. Tacksam för tips! Hade en fundering på om det är något bromsok som ställer till det där cylindern kanske fastnar. | |
|
Låter som ett kärvande bromsok - när detta inträffar: stanna och känn/lukta vid de olika hjulen, det brukar vara ordentligt varmt... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för ett snabbt svar! Blir en helrenovering av bromsoken till att börja med, känslan när man kör är höger fram. Magnus |
|
|
Hej, Ute på lite tunn is, men vad är det som får dig att misstänka påliggande broms? När du stannar bilen, som du beskriver det, kan du känna stark värmestrålning från någon hjulbroms då? Annars är mitt grundtips kraftöverföringen. Sitter det inte en GM-vxlåda i den modellen? Inte världens bästa, vad jag förstått. /Lennart |
|
|
Att jag riktat misstankarna till bromsarna är att allt startar efter det att jag bromsat. Kan ju vara kraftöverföringen också i och för sig men jag börjar nog med att gå över bromsoken. /Magnus |
|
|
Om du behöver nya bromsbelägg fram, har jag en uppsättning liggandes till ett bra pris! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.