AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.882

Motorlampa tänds ibland, endast med farthållare. 325i e91 -2006

Mi
18
Mirsolino
523i E60 M-sport -08
Hej gott folk,

Jag har ett litet problem med min kära e91:a. När jag kör med farthållare så tänds motorlampan ibland. Jag pendlar 14mil per dag, och utifrån mina upplevelser så kan det ta flera mil innan den tänds, oavsett snö, regn eller om det är torrt. När den väl tänds så märks absolut inget på motorgången i ögonblicket när den tänds. När den väl är tänd så går den som vanligt, gul motorlampa, och inget nödläge eller så. Jag får endast ut en enda felkod: Engine Running Lean, kommer inte ihåg exakt nummer på felkoden men kan återkomma med detta när den tänds igen. Jag har sett på andra forum att det nämns 2st felkoder när den går snålt men jag får som sagt bara upp EN av dem 2.

Bilen har gått 13800mil.

BMW-experter vad tror ni? Eller finns det någon mer som upplevt detta?

Notera som sagt att det händer endast när jag kör med farthållare, på 70mil så kan den tändas kanske 2ggr om man kör med farthållare 90% av de milen. Nu har jag kört minst lika långt utan farthållare och då det är absolut inga problem. Tidigare ägare har gjort stor service på den, bytt luftfilter, tändstift och solenoiderna till Vanos.

Tack på förhand, och om det behövs mer information så är det bara att säga till.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.