|
|
|
|---|---|
|
Tjo guys! Som rubriken lyder så undrar jag ca hur många timmar en verkstad debiterar för vid byte av coils runt om och en komplett hjulspindel i framvagnen? Vill bar veta vad jag ska förvänta mig och så jag inte blir debiterad för mycket. Tack! | |
|
Hej, Om jag vore du skulle jag göra allt själv utom eventuellt spindeln då, det är absolut inget avancerat jobb att byta dämpare på dessa bilar. Om du inte har åtkomst till en fjäderspännare så kan du byta bak själv och sen köra till verkstaden, bara genom att byta bak har du sparat minst en till två timmars debitering från verkstaden. Finns all vettig information på google angående hur du gör detta. Att byta dämpare bak plus fjädrar = 2 bultar och 4 muttrar sammanlagt för båda sidorna, det jag tyckte var mest jobbigt i sammanhanget var att hissa upp bilen för min domkraft lyfte inte tillräckligt högt. En video för hur du fixar i bak: En video för hur du gör fram: Men för att svara din fråga, hela jobbet ska inte gå på mer än 7 tusen om du har alla delar själv, beroende på verkstad. Kostar det mer än 7 bör du kolla med annan verkstad, men runt 5 känns rimligt för hela jobbet. /T |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.