|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har koll på om det är samma låskista till BMW E90/91 oavsett årsmodell och utrustningsnivå? Tack på förhand | |
|
För framdörrarna så köpte jag nyligen ett kit för båda dörrar där jag sett på nätet att andra använt samma kitnummer på bilar från ca 06-10 iaf. Tips, köp kitet med båda dörrarna i. Kostar mindre än till en dörr... Betalade under 800 i senhöstas för det. Karl 320dT -08 Porsche 944 S2 -90 Volvo 945. |
|
| Tack! Vart hittade du kitet? Nätet är ganska omfattande. Har du komfortöppning (eller vad det heter) på din bil? | |
|
BMW handlaren. Då kostade till en dörr: 1040 sek... Nej, jag har ingen komfortöppning på min, ingen aning om vad det innebär heller. Artikeln som normalt hittas på nätet är: 51217272999 Den som jag köpte hos BMW i december -14 är: 51217263086 Jag betalade under 800 kr för båda packade i en låda. I lådan låg en st med part# 51217202146 och en st part# 51217202143. De delarna var de som var listade på bmwfans på mitt VIN-nummer. Det roliga var att min förardörr var den som strulade, så jag tänkte bara köpa till den först. Jag bytte sedan bara förardörren först och det funkade ändå inte. Efter byte på båda sidor så funkar det nu prima och så stänger dörrarna mjukare än förr också. (-08 med då 17000 mil). Karl 320dT -08 Porsche 944 S2 -90 Volvo 945. |
|
|
Bytet var för övrigt rätt simpelt, gjorde det faktiskt ute i carporten. Räkna med 30-45 min sida i maklig takt. Inga konstiga verktyg behövs, kanske bara "plastspadar" för att lossa dörrpanelen utan att skada den. Karl 320dT -08 Porsche 944 S2 -90 Volvo 945. |
|
| Tack så mycket för tipsen. Själva bytet oroar mig inte det minsta. Var mest orolig för om det var någon skillnad på själva kistan om man har "keyless go", dörren låses ju upp när man tar i handtaget. | |
|
Ah, såg lite på nätet om att det är lite annorlunda att ta bort handtag med keyless och/eller belysningspaket, det var enda skillnaden jag sett när jag läst lite. Karl 320dT -08 Porsche 944 S2 -90 Volvo 945. |
|
| Toppen. Tack återigen, det är mycket simpelt trots utrustningen du nämner då jag har tagit ur kistorna flertalet gånger förut och tillfälligt lagat dem. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.