|
|
|
|---|---|
|
Hejsvejs, har ju en Z4M Coupe som visade sig vara nästan lika dyr som min Fiat Coupe att försäkra. Och eftersom skatten var dubbelt så dyr tänkte jag luska lite i premier. Vad betalar folk för sina M-bilar och vilka bolag är billigast just nu? Har för tillfället Länsförs, kostar knappt 6000/år för halv och 9800 för hel. | |
We 2.010 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Ca 9200:- helår/helförsäkring på Trygg Hansa. Deras avställningsförsärkring är lite dyrare än andra, tror jag betalar ca 2200:-/helår. Jag ska byta tillbaka till Folksam i höst. Hel/Hel kostar ca 8500:- och avställning ca 800:-/helår. |
|
Folksam alltså, intressant! |
|
|
Du vet ju inte om det är samma för dig. Har du inte ringt runt till alla stora bolag och hört vad de kan erbjuda dig för premier? |
|
|
ca 14000k helår på Länsförsäkringar inkl djur skydd. 3000k avställning. Bra tips om billigare mottages gärna;) EB |
|
|
16,000 kr/år M5 2005, 1500 mil. Hos IF, bor i Sthlm. Det var den billigaste jag hittade, vidare är ju premien en sak, en annan sak är ju hur tillmötesgående och bra försäkringsbolaget är när något händer. |
|
| Har du kollar med Motormännen? Länk Blir du sedan medlem, blir den ännu billigare. | |
|
9800:- Helfärsäkring för en M-bil är verkligen inte dyrt. Det är ingen Volvo 240 du har :) Jag betalade ca 6500:- Helförsäkring helår Z4M Trygg Hansa |
|
|
Ja vi har ju Compricer t.ex. men enl. min erfarenhet hittar de inte alltid de billigaste. Så lika bra att även fråga er! Billigt/dyrt är relativt, letar helt enkelt runt efter billigaste. Klart det beror på vem man är, jag är inte dum, men att två hittat Trygghansa som billigast är en hint. Sånt här skiftar ju även från år till år så det är bra att höra senaste stalltipsen.. :) |
|
|
BMW original tog 12' för min gamla Z4M så och genom att byta halverade jag med samma vilkor. Nu har jag IF på M6an och den kostar 23 med IF stor, bland de dyraste bolagen på mig men de enda som har 10 år maskinförsäkring vilket känns viktigt. Kostade ca 15 på både BMW original och Trygg Hansa men då bara 8 år maskin vilket är i år. |
|
|
När jag hade m3an (Nu mera såld) Så tog jag aktsam. 8500:- helår. Bor 3 mil utanför stockholm. |
|
| Min M3 kostar 10 400kr/år helförsäkring, Trygg hansa. | |
|
2.200 trafik, 6.000 halv, TryggH, körsträcka max 500 mil, har inte bestämt vilken det blir vid påställningen, men det var det klart bästa jag hittade. Jag tror att premierna varierar mycket med ålder och bostadsort, så det är svårt att säga vad som är bra/dåligt utan dessa faktorer.... em3 |
|
| Så nu att LF har 8 år och 12k mil på maskin skada. | |
| BMW original försäkring, drygt 15' helår, helförsäkring. Självrisk 6000:-, max 1000 mil, ingen förare under 25, inga krockar dom senaste åren, bor i villa med eget garage. I Stockholm..... | |
| Har du kollat Motormännen Per? | |
| Inte än, bra förslag! | |
zcooter |
Skall snart förnya min försäkring hos bilsport och mc i Växjö 3200 helår helförsäkring men får bara köra 1000 mil om året. Passar mig alldeles utmärkt |
zcooter |
Boendes i Malmö |
| 16 000 kr helförsäkring BMW original. Byter sannolikt nästa år efter att motorförsäkringen slutar gälla. | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
LF - cirkus 5000:- helår/helf. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.