|
|
|
|---|---|
|
Hej ! har en bmw 540ia som jag märk en små skum sak med. när man ligger i ca 80 så känns det som om varvtalet pendlar lite när man ligger på farthållaren på låga varv . försvinner vid acceleration och motor broms. detta är knappt märkbart men känns om man fokuserar på det, kanske handlar om 100 rpm som den pendlar upp och ner lite . va kan detta bero på? annars växlar den och går jätte mjuk och fint | |
|
Ja gissar på sliten lamellkoppling i konvertern. _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Jag har samma problem, dock ingen lösning än. Jag har problem vi lätt acceleration också, att varvet inte går linjärt utan kan ta små hopp på 100 rpm, jag tippar på att konvertern slirar för mycket. Mina problem uppträder inte alls vid medelhård acceleration. Jag har tänkt byta oljan i min låda innan jag gör nått annat, när jag gjorde byte sist och lämnade iväg det fick jag castrol transmax z som inte är rätt. Nästa byte blir med mobil 1 lt71141 som vad jag har förstått ska vara ersättaren till esso-oljan. |
|
| Får hoppas på att vi kan lösa problemet på annat sätt . skall gå igenom allt nu i veckan och se va jag kan hitta . leta också efter eventuella felkoder | |
|
Har upplevt exakt samma sak. Gjorde ett olje- och filterbyte och symptomen försvann helt och hållet...i några månader...sen kom det tillbaka om än lite mindre tydligt. Tror man ska göra ett oljebyte till efter några hundra mil eftersom det är svårt att byta ut ALL olja i ett svep utan att man sköljer igenom hela skiten. Häpp! |
|
|
Rekommendatione är väl att man lämnar bort det till någon som kan skölja lådan och få ur all olja. Både jag och min svåger hade samma problem och det försvann efter att all olja bytts. Vi lämnade våra bilar på GBALS Växellådor i Gävle. Kostanad ca 4500 kr. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.