|
|
|
|---|---|
|
Enkel fråga kanske, men vart sitter fläktmotståndet på en 525 med AC? Har fått flera olika bud, men inget stämmer.. | |
| har hört att dom ska sitta nere vid högtalaren vid golvet på förar sidan. det sitter tydligen en bimetall (mot överhettning) där också som brukar glappa så att fläkten inte funkar som den ska. | |
|
Hade problem med mitt fläktmotstånd,sitter bakom den lilla "täckkåpan" vid gaspedalen snett uppåt. Den kan vara både brun och blå.Kostade ca 220 kr på BMW (64 11 8 391 699) Så nu funkar min fläkt på alla lägen. |
|
| Testa att göra ren kontakterna på bimetall fjädern, det funkade för mig,dom hade blivit gröna. | |
|
Hmm.. Jag måste vara dum eller blind..(eller kanske den sällsynta kombinationen både och..) ;-) Jag hittar inget! Jag har en 525-89, kan det sitta nån annan stans på dom? Blir knasig snart.. |
|
| Jag hade en 525 förut men jag hade inget problem med fläkten på den så jag vet inte om det är lika,men på min M5a med manuell ac så sitter det bakom klädselbiten bredvid gaspellen instucket i fläkthuset så du ser bara kontaktdelen på det. mvh jocke | |
|
Helt otroligt men sant! Det finns inte där.. Jag har rivit ner allt som går kring fläkthuset och dess närhet, men inte en tillstymmelse till motstånd! |
|
|
På min 525a E34 Utan ac sitter den bakom kupéfläkten. Jag rev ner (kåpan) i motorrummet och kupefläkten så sitter den en bit ner till Vänster vet desvärre inte hur man ska få bort den, om man moste riva ner hela hanskfaket eller nått? |
|
|
Men du måste ju ha några sladdar kolla på vänster sida, ta bort klädseln tror den sitter med en stjärnskruv. Kika om du ser några sladdar, ta en bild med mobilen och ladda upp så vi får se hur det ser ut. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.