AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.417

Active steering Fault

Lu
9
Lugi
325 -92
Hej! Har precis fått fel Active steering, den har kopplats bort och i idrive så står det Active steering fault. Dessutom så dyker dessa fel också, Flat tyre, anti sladd funktionen kopplas bort efter att man åkt ca 50 meter och brake pads worn dyker upp. Bromsbeläggen är bytta och har inga punkterade däck. Vad kan detta vara för fel? Säkring? Bränd modul? Detta dök upp bara utan förvarning eller nåt en dag jag startade bilen. Bilen är en bmw 335 2008 e92 modell. Tacksam om någon haft samma fel alternativ vet vad det kan vara och besvara inom kort!

Lugi
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Min förra x5 e70 hade haft de felet innan jag köpte den, var den fläktkylda styrenheten till den aktiva styrningen (minns inte riktigt om den styrde de andra också) som bränts. Fläkten hade pajat enl. info från bmw. Kostade skjortan att byta.

Hoppas din inte har samma fel.
Finns annan tråd, där står det ibland funkar att starta bilen och styra fullt höger-vänster. Men ibland att verkstad måste gå in med dator och att dåligt batteri kunde vara orsaken
Lu
9
Lugi
325 -92
Det löste sig! Tack för tipset med att vrida ratten helt till vänster och till höger! Resten försvann!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.