|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har en släpvagnskontakt av märket Jaeger. Jag antar att den är inmonterad av tidigare ägare. AFC-modulen är av samma märke. Från släpvagnskontakten går en svart och en vit kabel som ligger omonterade i luckan. Den vita sitter på nr: och anses vara reserv. Den är "länkad" i kontakten med den svarta och separeras när man sätter i släpvagnskontakten. Jag har förstått att reserven kan användas för att koppla in backljus etc på släpet, men på vilket sätt skiljs dessa två åt när man kopplar in dem? Hur används de lösa kablarna i luckan (svart och vit)? | |
| Var längesen jag kopplade på BMW, fick du inte med beskrivning?, den vita som är reserv är väll konstant ström till husvagn. Men kopplas normalt inte in eftersom den kan dra ur batteriet. Att dom två ligger ihop när kontakt inte används har väll ingen betydelse | |
| Då antar jag att den vita ska direktkopplas till batteriet med en säkring emellan, men vad gör jag med den svarta som ligger lös i skuffen och separeras från den vita när kontakt sätts i? | |
| Kollade på wiki svart är reserv och vit är jord 7 polig 12S, dom har alla kontakter där, den svarta är bara att du tejpar | |
| Jag tror att det är enligt 12N du ska koppla om den är 7 polig, vit= jord och svart till vänster bakljus | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.