|
|
|
|---|---|
|
Min F11 2011 sjunker ihop vid minusgrader. Står den i varmgarage verkar luften stanna över natten eller flera dygn men ute i minusgrader sjunker den på en stund bara. Fler som har detta bekymmer? Kompressorn durrar på rätt bra.... Bälgarna otäta tror jag..? 13400 mil. | |
| Min sänker sig efter varje start och har gjort så sedan jag hämtade den feb 2014? | |
|
mduck,årsmodell på din Bmw? |
|
|
Min står normalt i varmgarage men över julhelgen stod den ute i flera dagar utan start och det kröp ner mot minus 20, men den sjönk inte nåt vad jag märkte. Mvh Martin |
|
|
Verkar som att den sjunker fortare om jag parkerar bilen så den lutar. Vad kostar bälgarna? |
|
|
2014 |
|
|
Oj! Har du hört dig för om det ska vara så? |
|
|
Det låter som om du har en liten spricka i en bälg som gör att när det blir kallt, och gummit stelnar, så öppnas ett litet "pyshål". Bara att byta innan det blir värre, antar jag. Den vecka jag fick känna av kyla detta år (Sälen) med -20 som "bottenrekordet" en natt så var bilen dagen efter i samma läge som innan. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
När jag läste rubriken så trodde jag att bilen plötsligt blev bekväm och följsam i kyla.... ;) Men ja, du har ett läckage som "Narvselius" säger. Bäst att kontrollera det innandet blir värre, och drar med sig kompressorn i döden... |
|
|
Pakerat ute över natten,rakt och plant....bilen har inte sjunkit ihop! Sjunker snabbt när man parkerat snett...Häpp! :) |
|
| @tobson snett åt båda hållen, eller bara snett åt ena hållet? | |
| Talat med verkstaden, för min behöver en kontroll då den sänker sig sedan leverans. | |
|
Snett sidldes,ej i upp eller nerförslutning :) |
|
| OK, men snett åt höger eller snett åt vänster? :) Jag undrar om du märker någon skillnad när bilen "häver sig" över dämparen/dämparna på ena eller andra sidan? | |
|
Lutar åt vänster då jag parkerar snett framför villan. Osäker om bilen sjunker då den lutar åt höger. Nassarna är bra på att bygga in minor i bilarna. :( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.