|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Sök på BMWhat i forumet så finns det en tråd som beskriver programmet. Man kan göra diagnos på bilen, ändra massa saker i bilen o se massa livedata på bilen. |
|
Iwa.g |
Går det med detta som heter torque på android kom på att jag köpte den kanske 6 månader sen men aldrigt använt mig av den |
Iwa.g |
Förlåt heter torque PRO (obd 2 & car) |
Iwa.g |
Länk Samt torque PRO till det som jag har på telefonen funkar det lika bra som bmwhat i och med att jag redan köpt appen |
|
Om Torque Pro fungerar som BMWhat? Absolut nej, nej och trippelnej. Men med Torque kan du läsa av kyltempen dock. Ett råd... det finns svar på precis allt det som du efterfrågar om du bara ägnar 15 minuter av din tid till att läsa runt på detta forum. |
|
Iwa.g |
Får köpa på Kjell & co sedan koppla me torque kolla hur varm motor är i drift alltså är den 85-90 är de ok ? Under 85 Byebye termostat |
|
Det beror lite på var du kör, står du på tomgång så lär du inte se mer än 75.. Ut och kör efter 15min i hastighet så ska du nå upp till över 80 och fortsätta klättra mot 90. |
|
Iwa.g |
Så de helt normalt att en bil är 90 grader varm nonstop efter ca 20 min körning |
|
Under 75 grader vid körning... Kaputta termostater och bye bye partikelfilter. |
|
Iwa.g |
Någon som vet vad orginalna termostat delar går på ? |
|
Huvud termostat kostar ca 600 kr och egr ca 500 Mvh |
|
|
Hämtade ut bilen från BMW idag så jag har dagsfärska priser: ;-) Huvudtermostat: 549,11 kr AGR-termostat: 422,38 kr |
|
| Tjena,kanske inte rätt fråga,men jag hittar ingen som helst info om hur man tar bort partikelfiltret.Bra drag på denna tråd så nån här kanske kan tala om det för mig. | |
| Fixat,var tvungen och lossa avg systemet för att få bort den. Det gäller motor M57N2 | |
|
har nu kollat felkod med bmwhat (throttle actuator ) 43E2 vilket också är samma som p2620 vad jag har förstått så hindras regeneringen av filtret då enligt Länk enligt realoem så är det denna Länk så jag får väl leta upp en och byta.. kanske någon har en liggande,finns visst på bildelsbasen för drygt 1500 såg jag |
|
| realoem.com 11717804384 | |
|
Länk Merkostnaden mot dryga 1500kr för en begagnad i okänt skick, känns rätt lätt att ta... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för tipset / Johan B Beställning gjord. /Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.