|
|
|
|---|---|
|
Hejsan har en 330 e90 som gått 12.000 dryga tänkte kolla om någon vet ungefär när kylarn kan börja läcka slangar gå sönder? Vet att det är dum fråga som är svår att svara på men jag tänkte om man ska byta kylaren och slangar istället för att motorn kanske går i kok om man har otur är ju ingen större summa jämfört med det kan bli. Jag tänkte byta inom 5 år isf? | |
|
Tillverkad sent 05 klassas väl som en 06a. Sen kanske man lika gärna ska byta generatorns rem misstänker att den även driver vattenpumpen? |
|
|
Det där är en svår fråga. Jag har en e46 -04 som gått 5200 mil och kylarvätskan har aldrig bytts. Enligt tillverkarens specifikation ska den aldrig bytas. Om man ändå väljer att byta, ska jag passa på att byta vattenpump och termostat? (Kända för att gå sönder och inte superdyrt.) Ska man passa på att byta alla slängar samtidigt? Ska man in o riva är det väll bäst att ta allt på en gång? Men som sagt.. svår fråga.. E |
|
|
Okey ny tänkte jag hela kylaren och slangar då jag ändå tänkt byta glykol är nog samma glykol sen den tillverkades. Vattenpumpen har jag ingen aning om det är vanligt på e90 modellen |
|
|
Kylaren är en slitdel som byts när den är utsliten. Det som främst sliter på kylarna är saltet. Dvs det är yttre omständigtheter beroende på var och hur bilen brukas som avgör hur länge den håller. När den börjar "svälla" är det dags att byta. Kylslangarna brukar börja bli lite fula efter 20 år eller så. /G |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.