AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.300

Partikelfilter, NÅGON som bytt?

Hej!
Jag ska köpa en 320d runt 06-08 som gått runt 16-22 tusen mil. Jag har googlat som en idiot på detta med byte av partikelfilter men har inte hittat nått förutom massa "gissningar"!

Så nu undrar jag, ÄR det någon som HAR varit tvungen till att byta/tvätta sina filter??

Med vänlig hälsning, mattias
Brukar vara inspektion II, men inget man måste, själv bytte jag inte på 7 år , blåste bort löv mm en gång. Fast det är en liten kostnad att byta
Tänkte att du menade luftintaget, det märker du om den inte svarar på gas mm, men en rekommendation är att köra ur bilen nån gång i veckan. Den funkar bäst vid 700 grader, en del får byta vid 15000 mil, men beror på körstil. Det finns utbytes för ca 7000 kr. Men hört om att man kan ta varmluftpistol och köra 5 timmar
Visa användare
220
Gustav Busch
125i Cabrio -10 - Sommar
320i Touring -07 - Vinter
Hahaha, ja för om man fått löv in till partikelfiltret så har man nog större problem med motorn :-)

Mvh // Gustav Busch – Länk till bilblogg
Min har rullat 23 (-10) och polarens 27(-08) . Inga filter bytta här inte!
Okej! Det verkar alltså inte höra till vanligheten då med byte..?

Tack för svaren!:)
kr
512
kris
E93/E90/F07/997.1S
701/999s/FZ750
Inte på en 320d men på 535d-07 LCI, byttes strax innan 20'mil. Dock tror jag att bytet berodde på dåliga termostater så att den inte gått tillräckligt varmt för att regenereringen skulle fungera. Den rullade i regel 10mil i taget.
Ar
219
Aragon5
F30-320d
Hade faktiskt tänkt starta en tråd för att, precis som du säger Tirre, höra hur många det är som HAR bytt. Man har ju hela tiden läst om folk som kände någon som har tvättat/bytt PF.
Men det verkar inte vara många som har behövt byta så det kanske inte är så stor problem ändå.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.