AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
403

328 coupe e46

JO
142
JONTAN
323ci cab 00
Jag har funderingar på att skaffa mig en 328ci eller 323ci 99/00 något man behöver tänka på innan köpet,tacksam för alla svar
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Verkar som om det är många "goodwill" reparationer på tidiga E46:or. Kolla så att dom är utförda. Sök bland tidigare trådar så får du reda på vad som är "standard"...

/Kristian
AP
188
APPCON
MB CLS55AMG
Ta du och köp 328:an Ci/00a, du kommer inte att ångra dig. Jag ångrar mig inte. Importerar du så finner du en mängd info under Importguiden. Oavsett vilket så är vanligtvis en 2-åring ett ganska säkert köp om man kommer i kontakt med tidigare ägare, kan göra vissa kontroller mha. BMW (service, mätarställning, nycklar, etc). Kolla Kristians tipps om "goodwill" det skadar inte. Har du möjlighet så är ett annat bra tipps - låt en erfaren "rekondare" kasta ett öga på bilen. En sådan hittar direkt ev. missanpassningar och ev. lacknyanser som kan tyda på att den varit krockad. Men vet vad som hänt så behöver inte en krockad väl fixad bil förhindra köp, det bör nog bli en prisfråga att diskutera. Den jag köpte finner du här Länk där första bilder visar hur den ser ut idag med 255/35-svålar & Ditec-behandlad. Lycka till.
Jojje
Bmw 428i Coupé M-sport 2016..
Du kan få köpa min 328 Ci -99.Svensksåld,svart metallic,grått helskinn,helt nya 17" Schnitzer,fullservad på Bmw,multiratt,elstol mm mm..Kan släppa den för 218.000:-.Bilen är i otroliogt fint skick.krock.djur och rökfri.Garantirep.utförda på länkarmar fram.

Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Det finns vissa fel med dessa bilar som en del ägare råkar ut för och som oftast fixas på garantin. Det jag fått byta på min är lambdasond och vattenpump så det kan vara värt att kolla upp. Men även länkarmar får vissa byta, officielt ska det vara fixat from -00 men så verkar det inte vara. Har även fått justera fönstren fram pga missljud vid användande av elhissarna. Om du kan hitta en bil med europlusgarati så er det ju alltid bra.

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.