AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.392

Rådsförslag, lackera fälgarna eller ej?

st
38
stridsberg90
335i e92 m-sport -08
Hej allesammans! Har sjuk beslutsångest om jag ska lackera fälgarna till min 335i e92 som är individual lackad i imola röd. Fundera alltså på att lämna in fälgarna för att få dem lackerade i kulör blanksvart, men kan inte bestämma mig och söker rådsförslag. Blir det hiss eller diss tror ni? Tacksam för svar!

Mvh Erik
st
38
stridsberg90
335i e92 m-sport -08
Länk

Där är bilen i fråga :)
superdiss, förstör inte en redan superläcker bil!!!

/Anders
Håller med... Det är få saker som förstör en bil så mycket som svarta fälgar. Det blir bara en suddig svart klump av hela hjulhuset. Diss!
st
38
stridsberg90
335i e92 m-sport -08
Tack för din åsikt :)
st
38
stridsberg90
335i e92 m-sport -08
*Era åsikter :)
Visa användare
1.338
Storabjörnen
Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10
VW Golf GTI 16v -87
Jeep Cherokee -95 [SÅLD]
330iA Touring -02 [SÅLD]
316ti Compact -04 [SÅLD]
Du kanske redan har bestämt dig, eller vill du ha en kommentar till?

Diss. :-)

Det är en jättefin bil du har, de befintliga fälgarna är oerhört snygga till den. Låt det vara.

/Anders
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

e91 325i M-sport - 07 (såld)
e46 325ci M-tech II 04 (såld)
Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
Gör det inte, inte på sådana fina original fälgar.
Såg en snubbe som la ut dessa för 22.000 spänn vet dock inte om han fick så mycket för de men de har ett starkt andrahandsvärde.

Förstår om du vill ha blanksvarta, få bort glidar looken och ge den lite mer aggresivare look, tror det hade sett bra ut.

Antingen så kör du plastidip, runt 1000 spänn för färgen, så kan du ju bara dra bort när du tröttnat
eller så köper du ett par extra fälgar billiga som är blanksvarta

MVH

Visa användare
220
Gustav Busch
125i Cabrio -10 - Sommar
320i Touring -07 - Vinter
Jag avråder också från svarta fälgar då det som GE säger bara blir en svart klump i hjulhuset.

Men Nicklas_A har ju en bra tanke där annars.

Mvh // Gustav Busch – Länk till bilblogg
Svarta fälgar med stora bromsskivor är snyggt, krävs dock en annan typ av bil för att lyckas med det. Svarta vinterfälgar ser jag dock som en praktisk nödvändighet.
st
38
stridsberg90
335i e92 m-sport -08
Tack så mycket för era svar :) Det va det jag behövde. Jag har nu efter ni hjälpt mig med mina funderingar helt klart bestämt mig för att inte lackera dem och kommer behålla fälgarna så som dom är !

Mvh Erik.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.