|
|
|
|---|---|
|
Hej Alla. Varit inaktiv ett bra tag nu men är tillbaks för det börjar klia i mina bmw fingrar. Gått i tankar att införskaffa mig en Bmw m5 e60. Men undrar, är det mycket dyrare menar då i reservdelar/service än bmw 545? Om det är typ som 545an så är det inga problem. Hört om dyr koppling till m5an men man får hoppas den inte är dålig när man köper. Är det enkelt att serva bilen själv? M5an har 10 år på nacken så lämna in på märkesverkstad känns lite onödigt då kan man prova sig fram som amatörmeckare. Om det inte är nått speciellt man måste lämna in den för, tänkte mest på service underhåll inte reparation. // | |
|
Jag fixar allt själv med min M5 e61. Hittills har det varit lättmeckat och smidigt. Jag har demonterat oljekylare, rengjort styrvinkel sensor, bytt belägg bak + vanlig oljeservice. Byta olja är precis som på en vanlig bil. Autopower, M5 board och google har underlättat en hel del. Jag har kört 4500 mil från 14500 till 19000 mil och jag har hittills reparerat för ca 3000 kr + kostnad för olja och filter från Tyskland. Snart ska jag byta tändstift och olja i växellåda och diff + nya skivor runt om, sen är den i mekaniskt nyskick. |
|
| "Mekaniskt nyskick" efter 19000 mil? | |
| Okej, överdrev kanske något och fel ordval, men den känns som en ny bil att köra. | |
|
My latest Service will cost (March 4th) at Molins: Brake fluid Diff Oil SMG Oil Motor Oil Labour Air Filters Kupe Filters I am supplying the Motor Oil, and with Klubb Schweden discount=7845 (inkl MOMS). I cannot imagine its too much cheaper for a 550/545. You might have less Motor oil, instead of SMG oil you will have Auto box oil..... Brakes + fuel + insurance....definitely must cost more!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.