|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ja med 19000 mil så är det nog svårt att hitta ett försäkringsbolag som har maskinskada. Det blir att betala själv om de måste bytas. Sen kan man säkert komma undan lite billigare än märkesverkstad någonstans men det är ju inte gratis. Jätterolig bil dock! :D /DJ |
|
| Du kan komma betydligt billgare undan med turbobyte. En duktig verkstad hjälper dig att hitta begagnade turbos med lägre mil från en skrotad bil, sen debiterar kring 10h för arbetet. Kan klara dig under 20 utan större bekymmer förmodligen om det skulle inträffa. Annars är uppgraderade turbos alltid ett alternativ på denna roliga plattform :) | |
|
Ang. byte av högtryckspumpen så kommer här en instruktion för den som vill göra arbetet på egen hand. Länk |
|
|
En fråga till OB,, kan man köra på E85 på alla 335i |
|
|
Byter du båda soppapumparna så går det men Max e60 är väl att rekommendera, har du orginal turbos får du ingen mer effekt av högre del etanol iallafall. |
|
|
Ska beställa jb4, dp och ic nästa vecka :) Men e60 bränsle känner jag inte till,, hur får man tag på det? |
|
|
Lexx, Med standardpumpar kan du köra omkring E30 lite beroende på hur just dina pumpar presterar. E85 är ju 85% etanol och 15% bensin. Andra E-blandningar säljs ju inte på pump utan vill du ha E60 får du själv tanka för lagom andel E85 och sedan rätt andel bensin för att "spä" ner till 60% Etanol. /DJ |
|
|
Aha nu är jag med,, tack som fan:). Vet inte om det bara jag som tycker att 335i ha 306 trötta hästar. Hade en Saab BSR steg 3 den gick bra mkt bättre va själva känsla. Ska göra en beställning från schmiedmann,,får se om det blir bättre.. |
|
|
Har själv en 9-3 Aero med BSR st2. Polybussningar och Eibach, en riktigt rolig bil att köra, men mer än 250hk blir jobbigt med torque steer osv, rätt explosiv karaktär men BSR tycker jag lägger för mycket momentbegränsning på de låga växlarna för att skona transmissionen. Men BMW:n går MYCKET bättre redan original men på ett betydligt snällare sätt som inte upplevs lika starkt när man inte behöver brottas med mycket effekt på framhjulen. I med ett chip eller en ny mjukvara i BMW:n så går de som helv... |
|
|
Ja att 335an skulle vara trött i original stämmer nog inte, jag tror att många exemplar har mer än de angivna 306 när man bänkar dem. Men har man väl kört trimmad 335a så tycker man ju original är jävligt trött sen :D /DJ |
|
|
Med tune + större intercooler är det verkligen en helt annan bil och man ligger fortfarande på en väldigt säker nivå. |
|
| Ja det får man hoppas att den gör,, för 32000 + montering från schmiedmann;) | |
|
Lex, vad inkluderas i 32'? Sorry att jag inte svarade på din fråga tidigare, missat att någon skrev i tråden efter mitt förra inlägg. |
|
|
Jb4 AFE Power Magnum Force Stage-2 PRO 5R sportluftintags-system, med luft scoops och värmeskjöld 40 SCMDOP1M 15-02-12 1,00 Styck Schmiedmann främre katalysator ersättning (downpipes) endast för race 50 ARBETE 15-02-12 1,00 Timmar INSTALLATION BMS JB4 60 ARBETE 15-02-12 4,00 Timmar MONTERING ÖVRIGA DELAR Vad gör man inte gör lite fart :) |
|
|
Lexx335: om det är en cab du har, så kan det vara din vikt på bilen som gör att du upplever/känns "långsam".... Kan ju väga nästan 2 ton om det är en cab, enligt Teknikens Värld /Kent |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.