|
|
|
|---|---|
|
Ja som sagt, funderar lite på en ny F31 och därför hadde det varit roligt att höra vad ni andra säger om bla följande: Finns det inte kupevärmare till F3x!? Nog borde man vänta på facelift som kommer till sommaren, men vad tror ni kommer vara dom mest intressanta uppdateringarna jmf med pre-facelift? Varför finns det LED bara till M3?! Kommer väl LED till vanliga 3-serien på facelift får man hoppas... Svårt att hitta en välutrustad 3'a som man kan känna lite på. Det som jag tycker är intressant är om man med lite extra utrustning så som skinn(merino kanske?!), stolminne/korsryggstöd osv kan förhöja känslan i en 3'a. Det är ju annars stor skillnad på F3x och F1x i känslan invändigt. Är ZVB, Adaptive Drive paket, samma som EDC på 5'an? riktigt förvirrande isf att dom inte kan kalla det för samma sak. | |
|
Bränsledriven värmare finns inte som fabriksmonterat tillval men däremot är det möjligt att få det installerat i importhamnen i Halmstad. Tämligen dyrt dock, vill minnas att det rör sig om 25000-30000 kr. Denna värmer då både motorn och kupén, till skillnad från den fabriksmonterade variant som finns till t.ex. F10/F11 som endast värmer kupén. /Masten |
|
|
LED ska komma till faceliften, men det finns adaptiva xenon till F31 som fungerar bra. Det sägs ju också bli 330i och 340i istället för 328i och 335i. Vet inte vilken motor du funderar på, men 340i sägs bli en snabb rackare (360hk skrev någon motortidning). Upp till F11 kommer man inte i inredningskänsla, så är det tyvärr. F31 har lite plastigare känsla, men är å andra sidan nättare och roligare att köra. Jag kör en förhållandevis välutrustad F31 men tycker ändå det är klar skillnad upp till F11 i just inredningskänsla. |
|
|
Är du villig att punga ut kan du få en ordentlig inredning. Fy fan säger jag bara, kolla: Länk |
|
| Utökat läder finns väl inte heller till 3-serien än, kanske efter LCI eftersom det finns på 4-serien redan. | |
| Enligt prislistan fins utökat läder, ZA merino, i olika färger. Det ser ut som bilen Vitoco länkade till har det tillvalet, även om jag skulle valt en annan färg:) Ca 30k för rejäl lyx är väl inte så tokigt:) | |
| Åfasen, ingår läderklädd instrumentpanel då? Det ökar onekligen känslan en del. Tyvärr klär de inte in plastsjoken runt kardantunneln/mittkonsolen. Jag skulle nog säga att man inte når F11-känslan ändå, men sen har ju F31 andra fördelar och bra egenskaper. | |
|
Det här var en välutrustad 3'a:) Länk Glöm priset, i Norge är det inte så tokig pris.... Sällan man ser en så välutrustad 3'a, och ungefär så jag tänkte min(när det fortsatt bara är en dröm så är det ingen ide att snåla:P). |
|
|
Vänta på facelift, hade iaf jag gjort. Kan ju max handla om ca 3 mån extra väntetid och du kommer bli irriterad varje gång du ser en F31 LCI om du kör en 3 mån "gammal" pre-LCI. LED-ljus, ny design bakljus verkar också vara på gång, är väl inte omöjligt att värmaren också kommer (kom ju på X3 LCI), ev lite interiöra förändringar för att höja den upplevda kvalitetskänslan (återigen se på X3 LCI), finslipningar på chassit, men blir inte så stora yttre förändringar som på F20 LCI som är som en ny bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.