|
|
|
|---|---|
|
Har haft en 525 i snart ett år och inte haft några problem förutom nu i vinter. Batteriet är tomt varje morgon. Drar ström från någonstans när den inte är på. När man kör så dyker lampan för bagageluckan ibland, högerblinkers lyser konstant ibland. Har felsökt den på verkstad men hittade inga problem. De trodde det kunde vara styrenhet men är långt ifrån säkra. Har ett nytt batteri (5-6mån). Vet inte vad jag kan göra :( är det någon som har något tips på vad man kan hitta på eller kanske någon har haft samma problem Hälsningar Jonatan | |
|
kan vara att du råkad ut för det kända fenomenet med kabelbrott i bakluckan. i dessa kablar så går även kablarna till alla sensorer som skall känna om alla luckor är stängda så att bilen går in i sleep mode efter 15-20 minuter. jag hade bekymmer för nåt år sedan på min 530D e39 00 att den över natten eller på ett par dagar tömde ett fulladdat batteri. efter att jag fick problem med bakrutetorkaren öppnade jag kabelhärvan och hittade flera kablar som var på väg av och 3 st som var helt av. på båda sidorna i gångjärnen ppå bakluckan. efter denna fixen så kan bilen stå i veckotr utan att batteriet laddar ur sig. så jag lägger en femma på att du kan hitta felkällan där. |
|
| Tack så mycket för svaret! Följer upp och kollar om det kan vara kabelbrott. Hoppas på det :) så jag kan få normal vardag igen :) har vart besvärligt minst sagt :) tack igen! | |
| Kan även vara att fläkten börjar gå när bilen är avstängd ett fel som förekommer på äldre bmw. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.