|
|
|
|---|---|
Andywarden |
Misstänker att en spole är kass. Hr mäter man? Vi provade ohm mäta spolen-kabel men vi fick inget värde. Mvh/ Anders |
snyggve |
Varför misstänker du att en spole är kass. Tror att jag har det felet också, för min bil (små rycker) M.V.H. Snyggve. |
|
Haj ! Jag bytte min tändspole i sommras, bilen småryckte och gick ibland bara på tre cylindrar. Tändspolen är jäkligt svårmätt, på BMW-verkstan misstänkte de felet och tog helt enkelt en tändspole från en annan bil som var urplockad och koppla in, då gick bilen riktigt och felsökningen gick på en halvtimme. En ny tändspole med jobb gick på ca. 2000kr. Full fart spar tid !! |
|
^LS^ |
Detta funkar på 4cyl bilar: Stoppa en tändkabel i var näsborre en i ändan och den sista i munnen. Låt sen någon köra startmotorn ett par minuter. Sen lär du veta vilken spole som tar sämst... :P Skämt o sido. Tog en verkstad som jag lämnade min bil till 3-4h att klura ut detta. Är inte så lätt m.a.o. =-------------------------= Fullgasväxling, javisst! =-------------------------= |
Esa |
Jag tog min till El&Disel i Eskilstuna dom kollade den för fika pengar men hur vet jag inte. Men om gnistan är bra kan du kolla med stroboskoplampa på tändkabeln från tändspolen att du inte har missar i blinkandet, detta görs vid tomgång. om du har det byt kabel. Har du bra gnista och inga missar tror jag inte det är fel på spolen. Knutstorp 1.16.35 Gelleråsen 1.24.50 Kinnekulle 1.06.38 Anderstorp kort 1.06.44 lång 2.04.30 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.