|
|
|
|---|---|
|
Har sökt, men lite luddiga svar. Söker med ljus och lykta efter 19" fälgar till min F11 X-drive. I stort sett omöjligt att finna orginal på beg marknaden. Lite tidigt kanske, men några borde väl dyka upp? Vad jag läst ska 245/40/19 funka på X-drive? Har någon provat Dunlop sport maxx eller Michelin pilot super sport? Tar gärna emot tips om bra, tysta däck som absolut inte förstör den fantastiska körglädjen! | |
|
Tänk på att du måste ha rätt ET på en bil med xDrive, ET 33 Jag kör på Dunlop sport maxx RT - är supernöjd med dessa. Bra vägegenskaper både i vått och torrt, har inte testat att hårdköra dem. Låg ljudnivå och låg förbrukning, har precis köpt in en bil till så det blir samma uppsättning till den. |
|
|
Dunlop är bra, Continental likaså. Pirelli är ett tredje val - men de kan slitas rätt snabbt. Michelin Super Sport är lite mer åt prestandahållet och med all respekt för den typ av "aktiv" bilkörning så antar jag att du tänker dig lite mer lugnare variant...? :P ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Ok, tack för tipsen. Dunlop har jag tittat på. Grejen är att jag har alltid gillat Michelin och det var just Super sport som kom upp när jag googlade på f11 och Michelin. Men såklart det inte är någon bankörning, snarare barnkörning. |
|
|
Michelin super sport är ett väldigt högljutt alternativ tycker jag. Jag skulle gå på Conti. /Anders |
|
| De Michelin 19" som kommer standard på F10 med M-sportpaket är jag väldigt nöjd med hittills. Tysta, inte särskilt spårkänsliga och verkar hålla bra hittills. Har dock hjulen på annan ort så jag kan inte kolla vilken variant det är :( | |
| Kör Michelin Super Sport 19" (ej RFT) på min F10 och tycker att de är onödigt bullriga. Kommer definitivt välja ett tystare däck när det är dags att byta däck nästa gång. | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
ebay tyskland ? finns ju massor Länk |
|
Behöver lite assistans. Har en F11 525d Xdrive Pre LCI. Kollar 19" och 20" och tagit hjälp av RealOEM På 19" står det 8,5JX19 ET:33 På 20" står det 8 1/2JX20 ET:33 och 9JX20 ET:44 Varför är det ET 44 på 20"? Om jag köper 19" - funkar 8.5JX19 ET 35 och sedan däck 245/40 R19? Eller ska man satsa på 265/35 R19 bak? Luddigt detta tycker jag... Tack för hjälpen på förhand! |
|
|
Eftersom bakfälgen är bredare krävs större offset bak så hjulet ryms innanför skärmen. Mer info här: Länk Länk Länk |
|
|
Ska precis beställa nya hjul men behöver hjälp med en sak. Funkar det att köra 255/35 19 på 525 Xdrive 2013? Det står lite oklart, verkar vara 245/40 19 som är standard? Tacksam för snabb hjälp!! |
|
|
Återupplivar denna tråden en fråga. Kan jag ha 245/40/19 fram och 275/35/19 bak på en 5 serie X-drive? Eller måste jag ha 245/40/19 både fram och bak? |
|
| Du bör hålla samma fram och bak. | |
| Du kan ha olika bredd fram och bak, F10 levererars från fabrik med olika bredd fram och bak på 19" och 20" och F11 levereras med olika bredd fram och bak på 20". Titta även på skylten i förardörren så ser du att 245 samt 275 står listade för 20" | |
|
Är lite konfunderad, men vad jag kommit fram till är att när det gäller F11 19" så är det 245/40/19 runt om dom gäller. Har också sett att det skiljer på 20". Men fick kontakt med en kunnig på BMW som också sa att jag skulle köra samma runt om på 19". Luftfjädring eller X drive ? Ingen aning, men törs inte börja mixtra helt enkelt.. |
|
| BTW - Någon som vet om Dunlop Sport Maxx GT eller Dunlop Sport Maxx RT passar bättre eller sämre till F11 Xdrive? | |
| Jag kör på Maxx RT och är super nöjd, så nu blir det en likadan uppsättning till en F10 också. | |
|
Ok, tack för svar mduck! Passar på med en till fråga när jag ändå är igång - vad säger panelen om "vinterlämpliga" eller "ej vinterlämpliga" fälgar - är det en stor risk i Sverige att köra runt med "ej vinterlämpliga" med tanke på våra vägar. Vad jag förstår så är de inte lika tåliga mot grus och salt etc. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.