|
|
|
|---|---|
|
har en bmw e46 323. Sen jag bytte lampan vid strålkastaren h7 55 watt till en ny så laddar batteriet ut på natten helt plötsligt. Jag har laddat det med batteriladdare och låtit det stå 2 dagar i lgh för att se den håller ström och det gör det. Så fort jag sätter det i bilen så laddar det ur över natten sen jag mekade med lyktorna. Anledningen varför jag meka var för jag fick nedslag på besiktning att höger parkeringsljus inte fungera. Röd lampa indikerar vid instrumentbrädan om ljus. När jag tänder parkeringsljus med bilen avslagen lyser höger blinkers. Nu när ja tänker efter så har jag bytt fel lampa och helljuset h7 55 watt. Sen jag gjorde det så har jag detta problem. Suck Någon som vet vad som kan vara fel? | |
| Är du säker på att batteriet är i bra kondition?, men att blinkers lyser mm kan vara dålig jord, överslag, men även ett dåligt batteri kan orsaka, funkar generator? | |
|
Problemet uppstod helt plötsligt efter jag bytt helljuslampan. Om batteriet var dåligt så hade iaf larmet funkat efter natten och kupeljus och problem att starta bilen (brukar ticka från startmotorn om batteriet har lite kräm) Nu är den bara stendöd bilen och det finns inget kvar av batteriet. Ingen varningslampa lyser om generator inte laddar. Kan det vara något elfel som uppstått/kortslutning vid lampbytet? |
|
| Ja, överslag nån stans, men inte tillräckligt för att säkring ska gå, bör vara i närheten av lampan. Vad händer om du tar ur lampan? Om inte kabel ligger emot, kanske nått fel i lampan, men eftersom brytaren är avslagen borde det ligga innan brytaren, men brytaren kanske inte bryter helt | |
|
Hittade felet. Det var justeringsknappen för elstolen på passagerar stolen som hakat upp sig. Stolläget var inställd längst bak och stod på hela tiden så batteriet laddades ur. Skumt då man inte hörde stolen låta förutom att jag började höra klickljud helt plötsligt en dag. Blir att smörja upp knappen med lite 5-56 nåndag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.