|
|
|
|---|---|
|
En av pinnarna i min radiomodul följde med bilens kontaktstycke. Är detta reparerbart eller är det bara att leta en annan. Är det bättre att skaffa sig en BM54 med adapterkablage emellan isf? Länk Det verkar sitta nån skyddsplåt bakom kontakstycket som verkar va fastlödd i kretskortet. Kan man ens få tag på en ny sån pin? Länk Den fungerade bra i övrigt så det känns lite surt att lägga tusenlappar p.g.a. en usel pin. | |
|
Vist går det att laga. Finns de stiftet kvar? Hur ser de ut? Undrar om de är "knäckt" eller om de bara är lödningen som släppt mot kortet?? |
|
|
Stiftet har knäckts rakt av så jag måste ha en ny sån också, en bra bit av den sitter fortfarande kvar i kretskortet ser det ut som. Tror jag letar upp en annan modul. |
|
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Eller så gör du en förbilödning. Dvs på kretskortet där pinnen går in löder du en kabel som du sedan drar ut genom den ihåliga ramen. Innan din stereokontakt gör du samma för motsvarande kabel och sedan hittar du lämplig hane/hona kontakt för endast denna ledning. Då slipper du köpa en annan modul och ditt kablage kommer inte att förstöras. |
| Ja det är ju ett alternativ men har kanske fått tag på en modul till bra pris. Dessutom var det ett par rader med lödpunkter som var rostiga/ärgade på min så frågan är om den är så frisk ändå. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.