|
|
|
|---|---|
|
Hej är ny här på autopower för jag har tänkt köpa en 530XD touring ev 525. Har kikat mest på 08 och framåt men kan tänka mej 06-07 om objektet är rätt :) Helst manuell...men är automatlådan bra? Krånglar mycket? Har bara haft problem med automatlådor tidigare (inte BMW) så jag är lite skeptisk så att säga. Nått annat man sk passa sej för?? Fördelar nackdelar?? Dränk mej i information :) Mvh Johan | |
|
Automatlådan är bra efter faceliften 2007 och framåt. Innan dess skulle jag välja manuell, främst för förbrukningens skull. Den föregående slirar väldigt mycket. ------- //Lövet |
|
| Ok tack! Inga andra kända fel på dessa bilar? | |
|
Touringen har massor av fel, oroa dig inte ;-) De vanligaste är kabelbrott i bakluckan (elfel), trasig nivåreglering och läckande panoramatak. Och så rost förstås. ------- //Lövet |
|
|
Ok meckar alltid med mina bilar sj då jag har verkstad med billyft osv. Så dessa fel verkar vara sånna jag bör kunna fixa sj eller? Har haft oflyt med mina bilar i form av felkoder på allt möjligt med resultat av att motorn går i limp home, lådor som vägrar växla mer än till 2an osv. Sånt man inte kan fixa sj och bilverkstan står å kliar sej i huvet och fattar heller inte vad felet är! Kommer köpa manuell till 99% säkerhet! Inga sånna konstigheter man bör va rädd för då kanske? |
|
|
Min far har sedan 2år en 525xdA E60-09 och den har varit helt felfri förutom att förarspegeln vid två tillfällen vid minusgrader fått stoppas då den glömt var den ska stanna. P min 550 har jag fått byta ett c-lås och förra ägaren fick byta hela höger bakljus (finns återkallelse i USA, kanske bara gäller E60) Köper man en E61 med Panorama kolla att detta är gjort Länk taket är utbytt mot ett bättre från 10/05 och sedan är det en uppgradering 10/06 och sedan denna 10/08. Köper du en utan M-Paket och med elektrisk dragkrok kolla att den stannar vid sina ändläge och då lyser grönt. Som det verkar klarar inte kroken vare sig att vara utfälld längre tid eller användas i stor utsträckning. E60/E61 är utmärkta bilar med bra rostskydd förutom Touringens bagagelucka. Mvh Stephan |
|
|
Ta i trä.. Mitt panoramatak är tätt. Kollar varje gång i bagaget efter skyfall men ingen fukt alls. Det bör synas om det varit problem med läckage från panoramataket. Bmw verkar ta hand om bakluckans rost (på grund av att bakrutan skaver mot lacken i nederkant) Den 12åriga rostskyddsgarantin ska täcka |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.