|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nybliven ägare till en 745i 2002. Ända sedan (redan dag1) jag köpte bilen på bilfirma för 3mån sedan så har motorlampan tänts efter 6-8 mil. Dom har varit tillmötesgående och felsökt problemet utan kostnad. Jag har inte haft bilen en hel vecka utan verkstads besök sedan jag köpte den, dock kostar det inget eftersom jag fortfarande är inom 3mån men det är fruktansvärt irriterande. Jag har lämnat den säkert 5 -6 ggr utan att felet avhjälpts. Verkstan påstår att det är två Lambda sonder som ger felaktiga värden. Dom bytte ena i fredags men lampan slog på innan jag ens kommit hem (8mil) Jag har i skrivandets stund inte felkoderna, tänkte bara kolla om det är någon som känner igen fenomenet. Jag återkommer med felkoderna. Tacksam för tips! | |
|
Felkoder: P2179 P2177 |
|
| Länk | |
|
Tack för info! Ok, så: P2177 Systemet för magert över tomgång, cylinderrad 1 Bränsletryck, insprutare, insugsläcka P2179 Systemet för magert över tomgång, cylinderrad 2 Bränsletryck, insprutare, insugsläcka Vad kan det bero på? |
|
|
Det kan vara så att den läcker luft mellan luftfilter och motor. Kolla alla anslutningar och plastprylar och säkerställ att dessa är täta och fräscha. Gammal plast blir spröd och spricker och då kommer det in tjyvluft. Niklas Fransosen |
|
|
Tack för tipset Niklas! Pärlan står på verkstad i skrivandets stund med ny luftpump och luftmängd mätare... Vi får se resultatet på måndag om dom hittat problemet. Uppdatering följer... /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.