|
|
|
|---|---|
|
Radiodisplayen visar bara klockan, har kollat säkringar i handskfack/skuffen och bakom "kasetten" men alla ser hela ut. Även provat byta ut radiodisplayenheten men exakt samma problem. Kan tillägga att den hoppade igång under färd andra dagen efter den börja strula men efter det inte ett livstecken förutom att klockan funkar. Saknar att lyssna på radio Hjälp! Bild: Länk | |
| Radiomodulen sitter i cd-spelaren bakom luckan kollar så kablarna sitter i ordentligt. | |
| Har kollat kablarna till radiomodulen och cd-växlaren, vad är nästa steg byta radioenheten? (kasettbandare) | |
| Provade ta bort ena batteripolen idag och efter det spelade den musik (radio) i typ 10 sek sen la den av igen, displayen var dock oförändrad och det gick inte att styra volymen varken med radioknappen eller ratt-knapparna :( | |
|
Hej, Osäker på vilken E39 årsmodell du har, men 1996-2004 förekommer radiomodulen BM24 i de flesta(?) av BMW:s alla modeller. Du kan lämpligen söka här i forumet eller googla, så får du tips. Här är ett: Länk /Lennart |
|
|
Är radiomodul och förstärkare samma sak? i min sitter bara en sån här bakom cd-växlaren. : Länk |
|
|
Som sagt, detaljer om din bil - t ex årsmodell - vet jag inget om. Men den grej du länkar till, är ju bara en förstärkare. Radiomottagningen sker någon annanstans/i någon annan enhet. Det måste kunna finnas någon här på forumet, som vet hur allt ligger till. Men mitt grundtips är fortfarande - din beskrivning av symptomen pekar ditåt - att du någonstans har en radiomodul BM24 med kall-lödningar. /Lennart |
|
| Oj sorry, det är en 528 -99 Sedan. Bandare fram cd-växlare i skuffen. Någon som vet vart radiomodulen sitter? | |
|
Hej igen, Sök här på forumet. Detta har diskuterats tidigare. Jag provade att googla på "bmw e39 radiomodul bm24" (eller något liknande) och fick upp rätt många både länkar och bilder. Tyvärr har jag svårt att orientera mig, men du kan säkert. Grundtips är att den finns i närheten av CD-växlaren, nånstans där bak, alltså. /Lennart |
|
| Har alla e39or en radiomodul? jag har bara cd-växlare och bakom den förstärkaren och ovanför dem telefon-modulen. Provade byta förstärkaren idag men Same shit! ;(. Bilen är tillverkad 01/99 | |
|
Hej, Nu har jag sökt åt dig här i forumet. Inte jättesvårt, prova själv... ;-) Länk Trådskaparen har i inlägg nr 9 hittat fram till sin radiomodul. Kanske du lyckas följa spåret. /Lennart |
|
| Her er en bra lenk som beskriver standardfelet Länk | |
|
Jaha, nu hänger jag med. Trodde du mena på utsidan...ja, självklart. De kan ju också fallera:/ Jag ska ta mig en titt på denna 540 om jag hinner, kan vara värt det om det är ett litet fel, sedan mullrar kanske V8:an fint:) |
|
|
Det är inte så att kontakten till MID(?) modulen (den som sitter ovanför AC kontrollerna) har gått sönder litegrann? Jag upptäckte nåt liknande när "låsningen" till denna kontakt gått sönder. Då fungerar det om man trycker in tre flärpar på toppen av kontakten.. Lite svårt att förklara.. Denna bilden kan hjälpa till: Länk Om låsningen som man fäller upp på kontakten när den är isatt, är trasig, så trycker den inte på de tre plastflänsarna man ser på bilden. På min enhet så verkar det som att det behövs. Man kan prova genom att trycka med fingret på dessa när bilen är igång, så ska man kunna manövrera stereon. -- Markus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.