|
|
|
|---|---|
|
Hittat en Bmw 320I Stcc 2003 men han har bytt en hel del på bilen tänkte kolla med er om detta är vanligt FEL på Bmw. Länkarmar fram - Polyuretanbussningar i framvagn samt del av bakvagn - Multirem, vattenpump och termostathus - Bromsbelägg fram. Bromsskivor, bromsbelägg och handbromsbackar bak - Tvärgående krängningshämmarstag och pendelstagen fram (nya bussningar på väg hem, byts nästa vecka) - Fjädrar bak - Bytt tätningar (o-ringar) i VANOS-enheten - 1 tändspole - Låtit installera kabel så du kan koppla din smartphone eller motsvarande till stereon - Airbag passagerare bytt på återkallning - Installerat motor och kupévärmare Serviceboken är ifylld (förutom bromsvätska men den bytte jag i samband med bromsbytet!) och inspektionsservice 2 är gjord. Då byts olja, plefilterfilter, luftfilter, kupéfilter och tändstift samt att de går igenom en checklista på hela bilen. Har även servat bilen själv med olja (BMW Castrol LL04, samma som verkstaden) och filter mellan ordinarie oljeservice. | |
| Ser ut som vanligt underhåll och slitagedelar. Inget jag personligen reagerar på. | |
|
Tja, det beror väl på.... Hur långt har bilen gått? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| 13.000Mil har den gått. | |
|
Är nog inte helt konstigt med tanke på ålder å mil kanske borde kunna gått upp mot 20000 tycker jag ändå. Vattenpumpen låter väll konstigt med kanske bara haft otur |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.