|
|
|
|---|---|
|
På väg hem efter ett ärende i stan när jag skulle parkera så skulle jag växla till (P)-park och märkte att spaken satt fast i drive, med lite tryck lyckades den glida upp mot Neutral och även Reverse, men själva lådan verkade inte växla då den fortsatte sitta kvar i Drive och rullade frammåt. Efter lite pill så så började spaken glida fram mellan alla växlar förutom (P)-park utan problem, dock så växlar den inte och är fortfarande kvar i drive... Tror inte att själva lådan har rasat, den växlade hur mjukt som helst innan och har inte haft några missljud. Vill nu veta om någon vet vad som är trasigt, hur man åtgärdar detta och om man skulle kunna få en guide/sprängskiss. Har en e36 320 ståendes också som jag hoppas kunna plocka delar ifrån | |
|
Ingen som vet eller som har varit med om något liknande? Som bilen står nu så kan jag varken förflytta eller rulla den någonstans. Håller på att googla mig till vansinne. Så lite hjälp på traven hade ppskattas väldigt mycket |
|
| Kanske solenoid som kärvar, lågt oljetryck, kolla felkoder | |
|
Nu är det så att röret/pinnen eller vad man ska kalla det som går från spaken inte ger något motstånd när man växlar så spaken glider fram/bak helt fritt. Gissar på att något är sönder där och inte just växellådan. Om någon kan bidra med en sprängskiss så man kan montera ner det innifrån bilen o ta mig en titt |
|
| Okey, kolla länkage så att det är helt fram till positionsgivare | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.