|
|
|
|---|---|
|
Jag är intresserad av att köpa en 535d men är lite förvirrad över prisläget. Det finns annonser från 130k till 52. (Den för 52 har jag kollat på och det var ingen höjdare) Länk Vill någon veta så kan jag skriva om den. Vad är rimligt pris? Det verkar som många är importerade och har gått längre än det står och jag vill helst köpa en svensksåld. Generellt tycker jag bilarna är väldigt dyra med tanke på ålder. De flesta jag kollat på är 05-06. Min budget är runt 70, kanske är det för lågt? Jag har inget emot småfix, är ganska händig och åker sen tre år tillbaka e39 530d som jag mekat en hel del med. Är det orimligt att hitta en skaplig 535d för runt 70 eller är jag ute och cyklar? Vill ha svart eller brunt skinn, confortstolar och panoramatak. Denna tycker jag verkar bra förutom priset då det är lite att laga på den. Länk | |
|
Tror 70 är lite lågt satsat om du samtidigt vill hålla nere miltalet och icke import Då får du nog sikta dig på mindre motor om det är budgeten. Allt är relativt. Min gick lös på 640' när den var ny. Den har således sjunkit med ca en halv miljon på 9år.Så att det fortfarande rör sig om över 100 är kanske ändå inte så konstigt. Detta är den just nu billigaste med din önskade spec på blocket som gått under 15000mil. Länk Dock tror jag inte det är det verkliga försäljningspriset och jag är tveksam till att den är svensksåld.. Här är ett ungefärligt objekt i Tyskland.. Bland de billigaste under 17000mil med din spec Länk |
|
|
Tack för svaret. Jag tycker 35d motorn verkar fantastisk, har aldrig kört eller åkt någon dock. Är inte så rädd för mil, min e39 slår snart över till 50k och den fungerar utmärkt. Däremot är det många importer som verkar gått längre än vad som står och de prissätts utifrån detta. Importera själv är ett alternativ, kollar regelbundet på mobile för att se priserna. Ska se över budget och hålla ögonen öppna. Verkar inte som det är någon rusning på 535d marknaden. |
|
|
XSN525 som är angivet som regnummer ovan på den för 158' går i verkligheten till en Kia Rio... ------- //Lövet |
|
|
Om jag var du skulle jag antingen importera från en auktoriserad handlare (svårt då så gamla bilar inte är vanliga hos dem) eller letat i Sverige och gjort ISPA-utdrag på alla som är intressanta. Är båda de möjligheterna svåra så hade det blivit Ispa-utdrag på bilar hos icke auktoriserade handlare som verkar bra. Autocar i Växjö skulle inte vara mitt första val av handlare... "Autocar i Växjö AB (556734-9906) FAGRABÄCKSVÄGEN 20 352 40 VÄXJÖ Tel: 0470-232 50 Visa alla telefonnummer • 3 st En eller flera anmärkningar registrerade. Kontrollerad 2015-02-14" Sökte på merinfo.se |
|
|
Vad är Ispa-utdrag och hur får man det? Jag har sett att det finns flera mindre seriösa firmor/säljare och försöker undvika dem. |
|
|
ISPA-utdrag får man från BMW handlare/verkstäder och visar när den varit på service eller garantiåtgärder. Det enklaste sättet att få reda på om en bil är backad. Den kan vara backad ändå men du får bort de som köpt en 25000milare i Tyskland och reggat den i Sverige med 12000mil. Fungerar sämre på äldre bilar som inte kommer in till BMW. Som den vita 540i/6-95 (felreggad som 94 i Sverige) där förre ägaren backade den 10000mil härom året. Då hjälper protokoll från bilprovningen. Så först ISPA sedan protokoll och så klart känns bilen fel redan på annonsstadiet, lägg ingen tid på den. Mvh Stephan |
|
thekinglives |
jag tror inte heller att du hittar ngt fynd för 70. Den som länkas till på autocar import har jag råkat titta på. Det är en import med "tvivelaktiga mil". med avseende på skick och mil. Fyra rejält "kantade" m135 hjul, dåligt ihopsatt efter krock eller dylikt, fattas plastdetaljer, andra felmonterade/klämda.. skrapskada vänster bak. instegslister ser ut som man baxat ett piano över dem;)... som sagt innan, autocar hade inte varit mitt första val.... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.