|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Verdi |
Är väl 8 steg på alla? Jag hade faktiskt en 330xd -08 E91 förut och den körde jag på 0,774 Länk. Gillade den bilen rätt mycket och hade jag inte ramlat över möjligheten att köpa nytt från England så hade jag nog haft den kvar. Jag skulle absolut ha väntat ett år till istället för att åka 318d. Inget fel på den bilen men det är tyvärr inte riktigt samma känsla i bilarna med 4-cyl. Särskilt dieselfyra. |
|
Har haft två i princip likadana 330d 4wd, en -08 och en -10. Den äldre motorn är bra mycket törstigare än den nyare med 245 hk. Stadstrafik, vinter, automatlåda, 4wd, korta turer så ville den ha kring 1-1,2 l/mil medan den nya gick på 0,9-1,05 l/mil. Landsväg sommartid och moderata hastigheter så kunde man med nya motorn komma ner på 0,6 l/mil som lägst. En sen modell av e90/e91 330d xDrive står högt i kurs för min del, mycket trevlig vagn. Jag skulle byta ut -08:an mot en med nya motorn så får du både lägre förbrukning och lägre skatt. |
|
|
Har ägt en F31 318d i drygt 2 år. Motorn behöver du inte oroa dog för, räcker lätt till att dra tunga lass med :-) Har kört ett antal fullastade gallersläp med tung ved, inte det minsta problem med att dra dom. Dessutom enbart bakhjulsdrift, det där med X-drive är ganska onödigt för det mesta, men säljarna skrattar hela vägen till banken när dom får sälja dom till Svenne Banan som kör mest i stad och tätort :-) Förbrukningen ligger mätt vid pump på 0.52 i snitt på 7.000 mil blandad körning. Lägsta värdet var ner på 0.33 ... men då var det värsta ekonomirallyt bara för att testa vad det lägsta praktiska värdet kunde ligga på. Men 0.52 är ingen snik-körning, konstant 30+ körning på alla vägar över 50 km/h. |
|
|
Hej. Kan nu meddela att jag köpt en 318xd 2014 med 510mil på mätaren! Mycket nöjd. Lånade den ToR till stugan med en snitt på 0.42(!)l/mil!! Magiskt nöjd. Hoppas på,ett felfritt ägande nu ett par år! ) |
|
| Manuell blev det. En vit | |
|
Grattis till ett bra val |
|
| Tack! Ja jag tror också det! Fick tom med SoV med komplett med fälgar. | |
|
linusp12: Har du möjligtvis lust att ge en liten recension av bilen? Jag funderar nämligen på en likadan men är lite tveksam på hur den skulle funka med släpvagn med 1-2 skotrar på. Jag kommer troligen köra minst 400-500 mil med släp i vinter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.