|
|
|
|---|---|
|
Har bytt xenonlampa på min bil och antagligen inte fått ner lampan tillräckligt i fästet, hur det ens är möjligt vet jag inte då det såvitt jag vet bara finns ett läge att sätta den i (?). Hursomhelst så är det vad Mekonomen påstår har hänt. Nu till problemet: Lampan och kontakten har smält, typ halva kontakten resten är intakt. Det går fortfarande att sätta i en lampa. Jag undrar om någon vet ifall man kan byta bara själva den yttersta kontakten (där man sätter i lampan) eller om man måste byta hela styrdonet. Alternativt ifall man skall våga chansa att sätta i en ny lampa i det redan smälta kontaktstycket eller om det bara kommer bränna lampan direkt. väääääldigt tacksam för alla tips! | |
| Det som hänt är glappkontakt, om inte säkringen går utan lampa, det brukar funka använda kontakten, men gör rent med 5-56 och nyp till kontakterna för bättre kontakt | |
|
Tack för svar terminator80! Vill bara dubbelkolla så att du förstått mig rätt, typ halva kontaktpunkter där du stoppar in lampan har liksom smält, och vilka kontakter menar du att jag skall nypa till |
|
|
Styrdorn och sladd är väl en integrerad enhet, har jag för mig. Så enklast/säkrast är nog att byta styrdorn och sladd som en helhet! Borde finnas "mängder" av sådana på skrotarna/blocket/tradera etc. om man inte vill köpa nytt... Lite svårt att rådgöra utan att se hur det ser ut, om det går att stoppa i en ny lampa i en "brunnen kontakt" men generellt skulle jag nog inte göra det med tanke på att du redan haft ett rätt allvarligt problem! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jag menar flatstiften i kontakten så att den går tungt att sätta på lampan, men även att kabeln har bra kontakt i flatstiftet. Men kanske bättre att byta hela | |
|
tack så mycket för hjälpen båda två! Jag provar att slänga i en ny lampa och se vad som händer, känns som att det kan vara värt en chansning! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.