|
|
|
|---|---|
|
Har haft lite otur kan man kanske säga. Bilen är en 530d-04 E61 som gått ganska prick 20.000 mil. Fick en massa felkoder och lämnade in den hos den lokala verkstaden, de bytte batteri och fick bort en massa felkoder men en del kvarstod, alla relaterade till problem med telefonmodulen men även en airbag problem med "kopplingring i rattstången". Lösningen var att jag skulle in med bilen till BMW för att få en riktig utläsning av felkoderna. Under tiden så gick bilen in i Limp-mode för att några mil senare sakna kraft helt och när jag väl på söndagen skulle ta bilen till verkstaden så gick den bara i 5-10 km/h, det blev bogsering med motorn igång. Nu när jag var på verkstaden så sa de att bilen inte startade, startmotorn går men startar ej. I listan på felkoder har det tillkommit "Partikelfiltersysytem" tre gånger. Ser ut som en gång när den gick in i Limp-mode, en gång när jag skulle till verkstaden och en gång till under färden dit om man tittar på mätarställningen. Även under färden till verkstaden har en massa felkoder ang "glödningsstyrenhet" och "glödstift" och "injector" tillkommit. Det hittade även en spricka i grenröret, vilket jag nu ska byta. Någon som vågar sig på några gissningar vad som hänt? Det rista är ju att jag ska sälja bilen och då vill man ju att den ska fungera så en köper får något bra. | |
|
Hej, här är en länk till felkoderna. Gissar att det är något centralt fel och inte fel på alla dessa enheter... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.