|
|
|
|---|---|
|
Gör en lång historia väldigt kort. Jag , Anders köpte en bil 2014-04-15 via Motorgruppen i Sverige AB. Lämnade min dåvarande bil som inbyte mot den nya. Ägarbytet på min bil gjordes på plats med säljarens (Emil Waerner) dator och fick en bekräftelse knappt en vecka senare att Motorgruppen var ny ägare. Vid köpet sa Motorgruppen att jag skulle bli ägare på min nya bil inom två veckor då Motorgruppen skulle lösa lånet som redan fanns på bilen. Efter två veckor var jag fortfarande inte ägare och kontaktade Motorgruppen ett flertal gånger via telefon och mejl. Efter ett par försök fick jag kontakt. De lovade då att göra ägarbytet, de skulle bara prata med deras chef (Emil Waerner)som skulle höra av sig till mig. Efter ca tre dagar hade jag inte hört något alls från Motorgruppen. Tog kontakt igen och fick svar att ägarbytet var inskickat 2014-05-05. Tror på detta och väntar till den 8 maj och förstår att inget ägarbyte har skett. Åker då upp till Motorgruppen för att höra om ägarbytet verkligen var inskickat. Fick som svar att det var inskickat fast en dag senare på kvällen. Under dessa dagar var jag i kontakt med Transportstyrelsen för att höra hur man går till väga om man inte blir ägare på bilen. Hörde också efter om det fanns något ägarbyte registrerat två gånger under de senaste dagarna. Efter ca 1½ månad var jag fortfarande inte ägare och lät Transportstyrelsen gör en utredning på bilen. Efter ca 6 månader blev jag äntligen ägare på bilen. Motorgruppen har inte hört av sig varken till mig eller transportstyrelsen om varför dem inte ville göra ett ägarbyte. När jag blev ägare var skulden på bilen fortfarande kvar! Ringde då Santander bank som skicka kravbrev till motorgruppen och efter ca 1 månad var lånet löst från bilen. Blev även lovad nya strålkastare till bilen som jag ej fått ännu. Detta ligger nu hos ARN som har tagit ett beslut om att motorgruppen skall ge mig nya eller ersättning. Utöver detta blev det en jävla massa problem med försäkringar, skatt osv. Har pratat flera flera timmar i telefon för att få ihop allt. Var när att förlora både min nya bil och gamla bil. (värde ca 400,000kr) Det som står här är drygt hälften av allt jag hade velat skriva. Har sett många missnöjda kunder på rejta.se, som motorgruppen tagit bort tyvärr. Motorgruppen i Sverige AB är en riktig skitfirma! Avråder er att ens köpa en pennvässare därifrån! | |
| skönt att de finns folk som delar med sig sina erfarenheter:D | |
| Jag köpte min förra bil där utan problem, men det var iofs sju år sedan.. | |
| Santander skickade först brev till mig att jag var tvungen att lösa skulden på bilen, vilket jag vägra. Skickade in alla papper från utredningen till Santander och dem gjorde en bedömning att jag gjort allt rätt och problemet var motorgruppen. Står i kontraktet att skulden skulle lösas. | |
|
Shit vilken skitfirma. Att en begagnad bil (nu vet jag inte hur begagnad din nya bil är men strunt samma) ibland är i sisådär skick tycker jag man får acceptera som köpare, för man får vad man betalar för. Dock - att driva en bilfirma och inte kunna se till att ägaren avkopplas från sin gamla bil och blir ägare till den nya är ju så dåligt så en skitunge på tio år hade kunnat göra det bättre. Skall man driva en bilfirma så är det ju A och O att se till att ägandestrukturen blir rätt liksom. FY och BUUU! |
|
|
Jag förstår inte hur man går med på att inte göra ägarbytet på den bil man köper direkt i samband med köpet. Hade jag inte sett med egna ögon att ägarbytet skickats hade jag inte betalt. Är det praxis att låta bilfirma efter eget gottfinandne göra ägarbytet i efterhand? Det låte vanskligt tycker jag. Då jag köpt beg bil (iofs privat) så går man gemmensamt till postlådan och skickar in ägarbytetspappret. Om de var så ivriga att göra bytet på din gamla bil så kan man väl kräva samma iver på ägarbyte på din nya bil. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Betalade motorgruppen trängselskatten under de sex månader det tog innan ägarbytet gick igenom? Om du bor i Partille som din profil säger så måste du ju ha åkt genom Göteborg på ett halvår. |
|
|
Företaget har nu bytt namn efter att Motorgruppen gått i kk. Nu heter företaget Familjebil i Sverige AB och är en del i BTS Bil, som jag har förstått det. |
|
|
Håller helt med dig, 325cabrio, släpp aldrig en bil, utan att du själv VET att ägarbytet blivit inskickat!!! Köp ALDRIG en bil som har skulder på sig, utan se till att skulderna blir lösta när du betalar. Jag trodde detta var allmän kunskap, men det är uppenbarligen inte så!!! Tyvärr, Zip, kan inte tycka särskilt synd om dig, för du har varit "ignorant" i denna affär, okunnig, inte påläst vad som gäller. Då kan det strula till sig, behöver inte alltid göra det, men risken finns!! Lite "otur" hade du med en mupp-firma, men man måste nog kolla upp lite bättre själv! Läs på tills nästa gång!!! em3 |
|
| Kollade upp allt till punkt&pricka. Är sjuk noggrann när jag handlar med bilar, gör det väldigt ofta. Men tog väl denna bilaffär lite mer "bakåtlutad" då en "kompis" jobbade på denna bilfirma. Kontrakt på skulden på bilen osv skrevs och allt kändes okej. | |
|
Man tycker att man skall kunna lita på en större bilfirma, men tydligen inte. BMW CS #5206 |
|
| Man tycker det ja, särskilt när en man känner jobbar på firman. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.