|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, har fått problem med besiktig, lampan är tänd och har 2 st felkoder jag tror det beror på, någon som kan detta bättre än mig och kan förklara lite hur jag kan lösa problemen ? Här kommer felkoderna: SRS -> 03/A0 - Supply voltage 06/C0 - Firing circuit, passenger belt tensioner Har kommit så långt att det är något fel med bältessträckare, imorgon skall jag ta en närmare koll på kablaget under stolen men vad innebär den första felkoden ? Tacksam Mvh/Alvaro | |
|
Hej alvolm, Beklagar nedslaget. De koderna glömde jag, när jag förklarade "resten som skönhetsfel" tidigare. Fast om airbaglampan lyste, var det kört i förväg. Inga varningslampor får lysa när bilen går. "Supply voltage" måste väl betyda något fel med strömförsörjningen till SRS-systemet? Vid bältessträckaren sitter det en skarvkontakt, tror jag. Standardfel att den med tiden ger dålig ledning. Båda felkoderna kanske beror på detta? /Lennart |
|
|
lenvib har helt rätt, vanligt med glapp/dålig kontakt under stolen som ger fel på bältesvarnaren. "Supply voltage" brukar det vara på var och varannan bil från dessa år och det ger ingen airbaglampa då den markeras som historisk. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Hade samma på min. 05/C2 - Firing circuit, driver belt tensioner 03/A0 - Supply voltage Tog isär kontakten under stolen, duschade den med kontaktspray, knäppte ihop den och satte en kattstrypare runt och drog åt hårt. Släckte lampan och den har inte lyst sen dess. Vet inte säkert men supply voltade kanske har med laddningen på batteriet att göra. Körde en diagnos med taskig laddning och fick den felkoden och en massa andra. Sen laddade jag batteriet och körde igen och då återkom den inte. |
|
|
tacksam för era svar, nu på morgonen ska jag ta isär stolen och kolla kontakterna och se om jag hittar något och göra rent kontakterna, men jag antar att jag måste radera felkoder sen för att lampan skall försvinna? ska även ta en närmare koll på batteriet och laddningen, mvh/Alvaro |
|
|
Nu har jag mätt batteriet och det verkar vara friskt, har även dusckat kontakten under stolen så nästa steg är att radera felkoderna och se om dem kommer tillbaka, skulle du kunna hjälpa mig med det Lennart? Med vänlig hälsning, / Alvaro |
|
|
Det går bra. Hör av dig bara. /Lennart |
|
|
Passar på att flika in här. Fick ombesiktning pga att airbag lampan lyste. Läste då av felkoderna och fick fram följande: 20 passengers seat occupancy detection is defectife. 17 power supply malfunction (tension) 4 ignition circuit passenger seat-belt pretensioning. Kablaget ni pratar om som det brukar bli glappkontakt i, vilken är det exakt? Är ju kablar och och kontakter till miljontals där under? Och det ska gå utan att ta ut stolen? /tobias |
|
|
Hej, Vilken bil gäller det? På 740 sitter kontaktstycket till sätesmattan i bakkanten, undertill, på passagerarstolen. Men jag tror att det sitter någon kontakt vid själva bältessträckaren också. Min bil hade vid köpet lysande lampa och det talades om bältessträckaren. Man hade kanske försökt göra en diagnos eller så gissade man bara. Men jag började med att sätta in en fejk för sensormattan. Färdigköpt. Och det löste problemet. På 740 tror jag att sensormattan är vanligare än det nämnda kontaktstycket. Kan alltså vara värt att chansa, särskilt om du bygger fejken själv för en tia. /Lennart |
|
|
Ja precis, 740 handlar det om. Men vad menar du med fejk riktigt? |
|
|
Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.