AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.474

Åsikter om Dina Försäkringar?

Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Några som har ris/ros att delge om Dina Försäkringar?
ni
520
niklas100
520d 2008
Har haft dina på ett flertal bilar samt hemförsäkring inte behövt nyttja dem på bilförsäkringen däremot fick jag en vattenskada och de var väldigt lätta att ha o göra med och jag blev nöjd med den skadeutredningen
Det jag lärt mig, ibland den hårda vägen... som man bör göra som kund är att granska villkoren noga och förstå vad som ingår/inte ingår i försäkringen - tror att väldigt många missnöjen i samband med skador beror på att förväntningarna inte stämmer överrens om vad som står i försäkringsbrevet.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Det är med försäkringar som det är som bilar, hemelektronik, livsmedel, möbler med mera. Man får vad man betalar för.

Påfallande ofta så brukar ju folk i det här forumet säga att "bra försäkringsbolag" är det bolag som har den lägsta premien, och det är ju ungefär lika smart som att påstå att "den bästa tjejen" är den som är billigast...

Ett bra bolag är ett bolag som har en försäkring som täcker mycket och någorlunda vettiga värderings- och avskrivningsprinciper, sam någorlunda välrenommerad skadereglering.

"Jo, vi har fullvärde på däck och fälgar och bilstereo, men efter 12 månader skriver vi ner värdet på fälg med 67% och bilstereodelar med 90%".
Visa användare
120
Brännvik
535dAT M-sport -07
Can-Am 800 LTD Max -11
Corvette C4 -96
Hej!

Jag har haft Dina Försäkringar i drygt 10 år och kan inte annat än att rekommendera dem. Har haft både inbrott och bilar som gått sönder pga kollisioner och det har aldrig varit några som helst problem vid skaderegleringen. Dessutom har de alltid varit det billigaste alternativet för mig. Sedan är det som tidigare talare säger, läs igenom villkoren noga!
AlexanderK:"den bästa tjejen är den som är billigast..." ??? Vafan, inte köper man (jag) tjejer iaf, dessutom är det väl förbjudet enligt lag, har du missat det? Dåååååååålig liknelse.

Visst finns det skillnader mellan vilkoren, men de är sällan stora nog att motivera en premieskillnad på uppåt 100% ibland.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Jo, men återigen Dawwe så var det lite IRONI i det uttalandet, men det vet jag sedan tidigare att du har svårt att förstå. :)
Du MÅSTE öva mer på din usla ironi, en kurs kanske? Eller åtminstone en "smiley" efter dina usla försök till ironi. Min tidigare ironiska signatur här på AP "Det en blondin inte har i huvudet får hon ha i handväskan, o det blir en jävla massa det :)" ansågs vara stötande :). Men man kan oxå se det som en möjlig förklaring till en större handväska :)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vilket totalt ointressant sidospår detta är i en försäkringstråd.

-------
//Lövet
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Ja, väldigt.

Poängen det började med att "billiga" försäkringar är lika bra som "billiga" tjejer...
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Jag gissar på att du är singel Alex?

Just det: ;)
Ce
576
Centrallogik
X3 M Sport 20d -21
Hade dem vid ett inbrott i bilen.
Var ett jäkla stök och bråk. De skulle ha intyg på att stöldskydd var SSF godkänt. Skyddet var originalmonterat och efter lång och träget arbete med både SSF och biltillverkaren fick jag ihop en lunta om 20 sidor som verifiera allt de ville veta, inkl antal kodade sändare och sånt.

En process som tog en månad och skadeverkstan var tämligen matt på dem.

Aldrig mer!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.