|
|
|
|---|---|
|
Hej, har en 518 E34 med M43 motorn. Den har gått bra ända fram tills för ngn vecka sedan då jag körde vänster i en rondell och motorn dog. Idag var det dags igen. Efter lite testande på resten av vägen hem så kom jag fram till att det som händer är att om jag frikopplar och svänger vänster så störtdyker varvtalet ner till ~500 rpm eller lägre och pendlar lite. Frikopplar jag om jag kör rakt fram eller svänger höger så lägger den sig fint och jämnt på 800rpm. Mkt skumt i mina ögon. Någon som har några idéer? Bra kräm i batteriet, startar alltid direkt, däremot dags att fylla på olja, ligger runt nedersta markeringen. Mvh Magnus | |
| Hur mycket bränsle har du?, har du gjort nåt med tanken?, bränslepump mm annars vet jag inte motor jord eller nått | |
|
Hej Terminator! Har runt 60 liter i tanken. Har bytt alla bränslerör senaste två åren så nu ska det vara tätt. Hade nere tanken förra våren för att byta returledningarna. Drar runt 0.85 så blandningen verkar korrekt. Har även börjat få problem med min nyckel. Ibland så händer ingenting när jag vrider om tändningen, startmotorn drar inte runt men all belysning tänds, försöker jag igen går det oftast på nästa försök. Kanske kan vara ngt med elen... Hasta la vista ;) |
|
| Okey, kan vara nått glapp i tändningslåset | |
| När den inte går igång, hör du startrelät klicka? Om den går igång andra försök kan det vara att den hamnar i ett lättare läge. I så fall kanske det är dålig motorjord, vet inte vart den sitter på din men på E46 sitter den på höger bärarm | |
|
Ja, kanske kan det vara glapp. Ska prova starta med fullt rattutslag vänster imorgon och se om det gör ngn skillnad. Mvh Magnus |
|
|
Hej, har inte hört ngt klick, men ska lyssna lite mer uppmärksamt nästa gång. Upplevelsen är som att man bara vrider tändningen till läge ett, radio, fläkt instrumentbelysning går igång men that's it Mvh Magnus |
|
|
Skulle sökt bättre: ) Länk Inte mkt kvar av den bälgen. I kombination med slitna motorfästen. /Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.