|
|
|
|---|---|
|
Hej! Som rubriken säger är jag intresserad av att veta vilka lösningar som finns för blåtand i en X3 F25 med S663A Radio BMW Professional? I första hand för att enkelt streama musik från telefonen men även för telefonsamtal. Jag har köpt en enkel lösning i form av Belking Air Cast men den fungerar väl sådär. Det jag saknar är automatisk koppling, styrning via rattknapparna (alt fjärrkontroll) och ok ljudkvalitet vid telefonsamtal. Har ni några bra eftermarknadsalternativ att rekommendera? /Krille | |
| Fiscon. Rätt dyr men blir helt integrerad som oem men med avsaknaden av röststyrning. | |
|
Kufatec fiscon, helt klart. Satte på en modul på min Proffesional med HiFi och älskar den. Streaming via BT, kontrollerar ljud och låtval via rattknappar eller stereo. BT telefon som imiterar fabriksmonterat till 100%. Överför telefonbok, rattknappar, ljud genom bilenshögtalare, hela grejen. Jag valde till orginal takmic så inljudet är också bra enligt de jag talar med. Stöd för nyaste BT standarden också. Har kopplat upp både nya Xperia Z3 och iphone 6 på min. Enkel installation, tog runt 2 timmar totalt, den mesta av tiden gick till takmic montering. Själva enheten får plats bakom standard stereon och kopplas ihop med det fiberoptiska nätverket i bilen. plus, minus och fiberoptik samt i med mic sladden. Klart och funkar direkt. Ingen kodning eller annat tjafs. Köpte genom nmiab i luleå då det inte var någon skillnad i pris från Tyskland och det är ju en svensk återförsäljare med allt vad det innebär. Länk Ringde och pratade med dem innan så jag fick bra råd om att välja rätt för min bil Enda nackdel Enheten simulerar cd-växlare för bt ljud streaming, så det krävs att man antingen avaktiverar eller inte har cd-växlare för att det skall funka. Jag har ingen installerad i bilen, så det var för mig ingen nackdel. //Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.