|
Sida 8 av 25
|
|
|---|---|
|
När man nu vet vilka bilar som är i farosonen för ett ev.kedjeras, skulle man väl kunna få det skriftligt på dom bilar som dom bedömer är utom fara för ett kedjeras det skulle ju vara bra att ha i framtiden om det som händer inte skulle kunna hända men händer ändå.Men så säkra är man nog inte så det är väl bara att hoppas dom har rätt i sina påstående. |
|
| Riktigt störande är det är verkstäderna besitter sån undermåttlig information. Då jag frågade "varför omfattas inte min bil/vilka bilar är det som omfattas av aktionen" så fick jag som svar att "det vet jag inte, har inte satt mig in i detta spec mkt. Dom går på chassienummret , det är allt jag vet." | |
|
Ska bli spännande och se om de kommer en till aktion som berör fler modeller framöver. Men just nu verkar det som det bara berör dom tidigare modellerna. Uppenbarligen finns det ju även risk med senare årsmodeller om man läser tråden. Samtidigt får man ju även tänka på att det finns många bilar där ute som rullat många problemfria mil. Är nog ingen här inne som egentligen vet hur pass stort eller litet problemet är. |
|
| Det måste ju nästan vara så att problemet är väldigt "över hypat" får jag känslan av. | |
| Jag ska in med min bil v19 pga detta. 08 lci 120d. Har man otur/tur måste dom byta alla kedjor och då kan det ta en vecka typ sa han på verkstaden. | |
| Grasfer: hur blev du meddelad att du skulle in för byte? | |
| Jag lämnade in min bil i måndags att byta bromsar. Då såg de att min bil skulle kollas. En annan 1 serie veckan före mig sa de. Så några mera har fått tid för detta iaf | |
|
Verkar vara "många" 1 serie..? Slump? Har du 177 hästarn? |
|
| Japp 177hk motorn. 13000mil. Trim oxå som han vet om men inga problem. | |
| Okey! | |
|
Bytt övre sträckare idag och kan meddela att den gamla var betydligt slappare och kortare än den nya. Jag satte dit en Febi/Bilstein sträckare där BMW-art.nr. var bortslipad. Mao. är den övre sträckaren uppdaterad med längre fjädringsväg och större fjäderkraft. Länk På sikt kommer jag ge mig på nedre sträckaren. Trångt o jävligt är det att byta :) |
|
| Var hittade du denna sträckare?:) | |
|
Ebay uk |
|
| Är det som hemmaskruvare någon större operation och byta den övre sträckaren?:) | |
| Nej. Men det är lite bökigt att komma åt. Man får pussla lite med förlängning på hylsa. Den sitter rätt hårt dessutom. Men det går. | |
|
Hej! Jag var inne igår hos min BMW handlare där jag bor och det var som dom flesta andra här som fått kalla handen när man påtalar att kamkjedjan börjat skramla. Jag har en N47D20O0 årsmodell juni -09 (1 månad för ny!) och den omfattas inte av någon garantiåtgärd, sk PUMA. Dom förnekade totalt att det skulle vara ett vanligt problem, -Det har vi ingen uppfattning om och det borde ju vi känna till iså fall! Men har du köpt en så pass gammal bil och som gått 15.000mil så är det sådant man måste räkna med att det kan gå sönder, sa dom! -Ok, så BMW är alltså inge premium bilmärke som du rekomenderar mig att köpa begagnat av er som inte täcks av nybilsgaranti och maskinskadeförsäkring!? Blir tyst.....ingen kommentar till det... -Vi kan boka in dig på service så får vi titta på det . Har du maskinskada i din försäkring? -Nej. Tack men jag tror inte det. Jag har nog tyvärr inte råd att lösa ut bilen. -Ok lycka till då! Detta var nog det sämsta bemötande jag fått. Dom vet precis vad det handlar om, men vägrar erkänna det! Tyvärr är detta min första och absolut sista BMW, är grymt besviken. |
|
| Mycket tråkigt att höra! Överväger själv (trotts tyst motor) lämna in bilen för byte av övre kedjesträckaren. Skall tydligen inte vara så kostsamt! | |
|
Tråkigt att höra! Det blir så fruktansvärt fel när man tar in vissa modeller för översyn, och sen kommer man och påvisar att symptomen även finns på en modell som inte omfattas just nu och får bara kalla handen, och man spelar bara dumma. |
|
|
Ja, det är riktigt tråkigt. Dom sa till och med själva att dom inte rekomenderar att jag skulle köra bilen mer eftersom det rasslar såpass mycket. Men någon hjälp ville dom inte ge mig! Råkass |
|
| Lämnade tvärt Audi-VW stallet för över tio år sedan,trodde aldrig jag skulle göra det ,men min motor totalrasade efter kamremsbrott pga deras verkstad hade noll koll på vad dom gjorde/bytte,eller snarare vad dom"glömde bort" att byta varje år när jag lämnade in den på verkstan (hade privat bil i tjänsten) Dom vände mig ryggen trots att jag var en av deras mest trogna kunder,det slutade med att det blev dyrt för både dom och mig när bilen var lagad igen. Bytte sedan direkt till BMW och insåg att jag skulle gjort det för längesen,både bilarna och verkstäderna sköter sitt jobb galant enligt mig,tanken var att min nästa BMW skulle ha N47motorn.när jag läser dehär får jag samma magkänsla som för tio år sen igen.... Suck | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.