|
Sida 25 av 25
|
|
|---|---|
| Var svårt och höra på mobilen.. | |
| Det låter bara när bilen är varm då kedjan sträcker sig av värmen. | |
| Umeåt&r;Fick loss slangen den satt i botten med överföring till gummi och plast så man fick bända lite på sidorna för o få loss den i botten. Ovansidan var inga problem. På botten av slangen sitter det ett kontaktstycke. Sladden som trycks på kontakten går till nån box som satt under strålkastar insatsen. Tror jag byter hela slangen med gummit och allt som ett stycke. Blir bara lite nojig för kontakten. Om man måste hålla på o säga till bilen att man bytt hela slangen. Besiktigade bilen nyligen o dom sa inget. Felfri besiktning. Jag vet ju att det varit geggigt o oljigt på hela slangen hela vägen ner länge. Så dom måste väll missat det. | |
| coldhex:Lyssna du på klippet? Bilen var varm då jag gjorde inspelningen. Vad tyckte du om ljudet? Jag hör kedjan hela tiden svagt. Men icke pulserande nu. | |
| Umeåt&r: glömde en sak jag lyckades knäcka slangen uppe vid kröken. Som tur va så hade jag vulktejp hemma. Så det blir ju att köpa ny slang. Måste leta upp skiten på realoem. | |
|
Denna slang är det:Länk Måste väll vara 8,9,10?:Länk |
|
|
gaspo: tycker inte att jag hör nåt jättetydligt ljud. Min bil hördes det mer ifrån. Prova en att lyssna med en trädgårdsslang. Akta bara så du inte fastnar i nått. |
|
|
Läste detta idag på Automotorsport: Länk |
|
| Finns en lång tråd i ämnet, Länk | |
| Funderar själv på att köpa en begagnad 120d från 2014/2015 med denna motor. Vad jag hört så är det främst problem med kedjerassel vid det laget och mindre problem med att kedjan går av? | |
| E det någon som fått ett vettigt svar angående auktionen som utfördes? Det gjordes på vissa bilar av helt varierande årsmodeller. Vissa likadana årsmodeller. Jag fick till svars att dom gick efter vinnr. Men vet en bil som är producerad i princip samma datum som min och gick på denna auktion. Vad har dom för motivering?? Sen hur kontaktades kunder. Vissa verkar ha fått brev vissa ringt in för att kolla. Alla vi som inte visste om denna auktion då? Nä BMW har blivit jävligt lustiga. Deras garantiavdelningen och kundservice består av klåpare. Även BMW Göteborg är ett skämt! | |
| Jag kontaktade också BMW Gbg och dom meddelade att min bil inte ska vara påverkad av detta. Snackade med någon Åke på deras kundtjänst. OM min bil skulle vara drabbad så skulle dom skickat ut brev. O hur ska man veta om dom skickat det till den förre ägaren som skiter i det? | |
|
Det där är bara bull...., jag köpte min bil ny och fick höra om aktionen här på forumet när jag kontaktade BMW. Den blev undersökt direkt men man fann inget avvikande så det stannade vid den obligatoriska uppgraderingen av kedjesträckare. Frågade om varför jag inte blivit kallad och vad som hänt om jag inte själv hade agerat, fick inget ordentligt svar på den frågan. |
|
| En fråga bara kanske dum sådan: är x1 drabbad? Tänker givetvis på N47 motorn... | |
| Ja. Samma motor sitter i alla modeller | |
| Misstänkte det. Blev fundersam eftersom det är mest 1 o 3 er som rapporteras | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.