|
|
|
|---|---|
|
Hej. Efter mycket letande hamnar jag med en öppen fråga här. Felkoden 93AC- Airbag vänster dörr. Vet nån vad som vanligtvis orsakar det? Vill ogärna riva dörren i onödan ute i snön.. | |
| Är det inte kontakten under sätet, felkod: för hög resistans eller liknande | |
|
Felkoden är: 93AC -Sidoairbag, bröstkorg fram förarsida -Felsymptom okänt -Permanent Men det var någon liknande erfarenhet jag söker, om nån känd orsak kan ge den felkoden (Utan att det är kudden i dörrsidan) |
|
| Tror inte det är airbag utan dålig kontakt i kabeln | |
|
Är det nåt kontaktstycke som är lätt åtkomligt? |
|
|
Winterhaven kom du fram till vad felet var.? Jag har samma felkod som du men jag har en e91 -06 som jag tror att sidoairbagen sitter i stolen istället för dörren. Felkoden har strulat ett par gånger och gått att nolla men nu är den bestående. Vad kan man göra för att lokalisera vart felet sitter? Kan man koppla bort den på något sätt? Tacksam för all respons. // Strandsro |
|
|
Kontakten i airbagen hade lossnat. Är nån väldigt dålig variant som sitter löst. Nu ska jag bara försöka få till att nolla lampan. Programmet säger att det inte får kontakt med bilen.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.