|
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra med er som har lite mera erfarenhet av X3:n. Hämta ut min nya 20d i förra veckan och är efter ca 70 mil väldigt nöjd med bilen. Men är lite fundersam över funktionen restvärme. Tycker det är rätt tydligt i manualen hur den ska fungera och hur man gör för att aktivera funktionen. Men lyckas inte få igång funktionen. Så till frågan. Har nya X3:n denna funktion? Kräver den något tillval som jag inte känner till? Har jag missat något? Tack på förhand. | |
| Vet inte exakt hur det är på X3, men på andra BMW så är det väl bara att trycka på knappen i samband med att bilen stängs av. Det som är det viktiga är väl att bilen ska vara tillräckligt varmt först. Att köra 10 min kanske inte räcker för att det ska finnas någon värme att mata till kupén. Kan det vara problemet du haft? | |
| Kör ca 4 mil till jobbet, så det borde inte vara ett problem. Bilen hinner gott och väl komma upp i arbetstemp på den sträckan. Enligt manualen ska det fungera genom att trycka på vänstra knappen för mera fart på fläkten. Vilket var precis så det fungerade på den 520d (2014), jag tidigare brukade. | |
|
Kanske är annat på 3-serien men jag vet ingen annan väg än att gå in i iDrivemenyerna och välja auxiliary heating. Slår man på den så startar fläkten och kör ut värme även om bilen i övrigt somnar. Edit: Fel, menar auxiliary ventilation. |
|
|
Kanske en naiv och dum fråga men står det inget om det i instruktionsboken? Jag tillhör den gamla mossiga skolan som läser igenom instuktioner. Vänligen Näckrosen. I rather go ponding |
|
|
@Waterlily Vilket är precis vad jag har gjort och där jag började, står samma sak i Idrive som i boken. Jag har tyvärr bara tillgång till den engelska versionen i PDF-format, men det är samma information: Residual heat The heat stored in the engine is used to heat the interior. Functional requirement ▷ Up to 15 minutes after switching off the engine. ▷ Warm engine. ▷ The battery is sufficiently charged. ▷ External temperature below 77 ℉/25 ℃. The availability of the function is shown on the display of the automatic climate control. Switching on 1. Switch off the ignition. 2. Press the right-hand button. The symbol appears on the automatic cli‐ mate Control Display. The interior temperature, air flow and air distri‐ bution can be adjusted with the ignition switched on. Switch off Press the left button at the minimum fan speed. The symbol on the display of the automatic climate control flashes. Switching the system on/off Switch off Press and hold the left button until the control switches off. Switching on Press any button except: ▷ SYNC program. ▷ Rear window defroster. ▷ Left side of Air volume button. ▷ Seat heating. Dock är inte instruktionsboken så tydlig på om detta är någon form av extrautrustning eller om det bara ska fungera. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.