|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en e39 525 -03 touring som har problem med fjärrlåset. Det har strulat lite till och från så testade att byta batteri i ena nyckeln och koda om den. Men nu vill ingen nyckel fungera på fjärrlåset.. Det innebär att jag får jätte problem för jag kan inte låsa/låsa upp bilen då mina dörrhandtag saknar nyckelhål. Så min fråga är väl hur man går tillväga med att trixa dit ett handtag med nyckelhål. Har ett handtag liggandes som jag fick med när jag köpte bilen men det sitter ingen låscylinder i. Går det att använda befintliga nycklar på något sätt eller måste jag skaffa helt nya nycklar och byta tändlåset också? Läst lite om att mottagardelen till fjärrlåset sitter i bakrutan på touring och funderar på ifall den har tagit skada då man har en brutal baslåda liggandes där bak. | |
|
Du måste initiera båda nycklarna samtidigt annars kommer den gamla inte funka längre. Mottagaren borde inte dö av lite bas, höll för mig när jag hade 18" bas i en annan e39 touring :) |
|
|
Däremot är ju kabelbrott i bakluckan vanligt. Kanske bör kolla det |
|
|
Har lyckats fått ena nyckeln att fungera nu så då återstår bara frågan om Låscylindrarna.. Någon som vet/kan? Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.