|
|
|
|---|---|
| Som sagt tallriksstor tunn rund plåt man precis når med fingerspetsarna genom fälgen som är lös och skrapar i hjulet, var ute i snön precis och lyste med mobilen. Sitter precis bakom skivorna. Är detta något man kan dra fast själv på GDS hallen eller måste allt demonteras? Behöver verkligen bilen i morgon bitti. | |
| Bromssköld menar du, den kanske har rostat sönder, den brukar sitta med nån skruv. Det man brukar göra är att man kapar den i mitten och skruvar dit och eventuelt svetsar. Anledningen till att man kapar den är för att slippa byta lager. Du kan ju bryta sönder den men be verkstad montera ny | |
| Verkar vara skyddsplåten på insidan av skivan som är lös och halkar runt/tar i hjulet. Vet någon hur den är fäst? | |
| Tack för svaret. Nä rostig är den inte, nyligen bytt bromsskivor och skölden såg fräsch ut, men helt lös. Sannolikt drog dom inte fast den ordentligt. Undrade mest om den sitter med någon enkelt åtkomlig skruv som man kan dra fast själv. Sannolikt måste man ta bort skivan och allt för att komma åt. | |
| Du borde inte behöva ta av skivan, bör nog sitta någon skruv på baksidan du kan komma åt om du tar av däcket. | |
|
Det är fullt M-paket på min nuvarande e91, något jag kommer sakna? Är väldigt kluven faktiskt.. Min bil är ju topputrustad osv. Även den Xdrive och Automat. Mycket svårt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.