|
|
|
|---|---|
|
Hej, Verkar som att min turbo lagt av? Hur mycket man än gasar så vägrar bilen åka som den ska. Notera att bränsleförbrukningsmätaren inte åker upp hela vägen som den brukar. Filmade hur det ser ut idag: Tacksam för svar! | |
|
Gör gärna en felkodsavläsning. Snabbt enkelt billigt. 12748mil är ganska tidigt för turboras. Har den varit trimmad? |
|
| Ska till en verkstad nu tänkte jag. Den ska inte vara trimmad enligt tidigare ägaren men har misstänkt att den är det ändå för den går som sjutton men det kanske alla 320d gör? | |
| OBS!Kör inte en enda meter med bilen!Kan kosta dig dyrt ! | |
| Jag tvättade bilen inför verkstadsbesöket och påväg till verkstaden så gick bilen som vanligt, inga missljud och inga konstigheter! | |
|
Kanske ska förklara vad jag menar. ^^ Bilen verkar gått in i "limp home",felet kan vara vad som helst,men i värsta fall är det helt stopp i partikelfilter,det som händer då är att du "spränger" motorn till slut. |
|
| Så även om den fungerar som den ska nu så ska jag inte köra den? Ska den vara i "limp mode" utan att visa någon varningslampa? | |
| Om det varit min bil: Inga varningslampor o går normalt=kör vidare, men kollat felkoderna. Lycka till. | |
| Då gör jag så. Tack! | |
|
Fick precis tillbaka bilen med följande felkoder: DTC 4530-laddtrycksreglerkrets, negativ avvikelse, intermittent 4C2E- okänd felkod 4C29- okänd felkod 4C2F- okänd felkod 3F25- okänd felkod 4CAO- oljetrycksgivare, intermittent Håller på att googla upp vad alla innebär, hittills har ja hittat 4530: 4530 Boost pressure control pressure too low can indicate clogged Variable Vanes, check their operation manually or view the actuator movement when revving. |
|
|
Så detta var problemen: DTC 4530 - laddtrycksreglerkrets, negativ avvikelse, intermittent 4C2E - control unit:torque limitation from air mass 4C29- control unit: torque limitation from rail pressure 4C2F- control unit: torque limitation 3F25- Input air flow control 4CAO- oljetrycksgivare, intermittent Får se vad mekanikern säger imorn då han var uppbokad idag. Han sa även att bilens avgaser var väldigt "sotiga" vilket kan tyda på att det är dags att byta partikelfilter. Skrämmande nyheter.. Tack för hjälpen. |
|
|
Bra sida för att kolla felkoder: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.