|
|
|
|---|---|
|
funderar på att köpa en 530 e61 2007 -2009 som rullat 16000 - 18000mil. Vad bör man kolla upp extra noga på en sådan bil. Behöver experthjälp från er alla. Tack på förhand | |
|
I begagnatguiden för E60/61 här på Autopower finns i princip allt som du skall se upp med, men det har du kanske redan kollat? Särskilt skulle jag kolla att all el som är knutet till bakluckan fungerar. Jag missade att eluppvärmningen på bakrutan inte fungerade på min pga kabelbrott. Eldragkoken är ett annat orosmoment som du kan läsa otaliga trådarom här på forumet. På M-sportvarianterna finns istället avtagbar krok, vilket helt klart är en fördel. Jag hade nog bytt olja i växellådan om du skaffar en med automat även om BMW inte rekommenderar det. Ett annat tips är att kolla motortempen. Det verkar vara rätt vanligt med för kall motor vilket är lätt att missa när tempmätare saknas. Sök här på forumet så får du veta hur man gör för att kolla tempen och eventuellt byta två eller ibland tre termostater. MVH Lansman 45 |
|
|
Jag tackar för värdefull info. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.