|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det stora hål i vägen som inte är "normalt" och de orsakar skador, finns det faktiskt en rätt stor möjlighet att få transportstyrelsen eller annan ansvarig väghållare att stå för reparationskostnader eller åtminstone självrisken. Men man måste anmäla det till ansvarig väghållare (transportstyrelse/kommun/privat)... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag har en kollega som fick en fälg förstörd i ett potthål och han fick ersättning från vilken myndighet det nu är. Anmäl och begär ersättning åtminstone för självrisken, det ska gå. /wmt |
|
|
Hej alla, Tack för visat stöd i frågan! Har tänkt att försöka få någon slags ersättning av ansvarig för vägnätet. Har fått för mig att det är Göteborgs kommun man ska ta det med men är inte säker. Som ni säkert förstod på mitt inlägg så hade inte Bilia i Göteborg varit mitt första handsval om jag hade kunnat välja. Mkt snorkiga och väldigt tråkig attityd. De skulle för övrigt ha 2200:- för att byta bronsslang fram... De fick de inte! Mvh Brännwik |
|
|
42 dagar, jag hade min på BMW i 62! Kolla vad som står i försäkringsbrevet, jag hade stilleståndsförsäkring á100:-/dag i max 45 dagar. ///Micke |
|
|
Har du tagit några kort på skadan på vägen ? tänker att det hjälper nog ditt fall speciellt eftersom det har gått rätt lång tid |
|
|
Ska kolla i försäkringsbrevet vad det står ang detta. Har Dina försäkringar. Nej jag gjorde inte det tyvärr. Vet inte om jag orkar att stri med detta. Mvh Brännwik |
|
|
Ja tyvärr så är det nog svårt att bevisa speciellt så här långt efter om du inte hjar några bilder |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.