|
|
|
|---|---|
|
min 520 d 2009 med 14500 ml på mätaren pockar på service , tips på verkstad som är rimlig i pris ? //HW | |
|
Jag har inte gjort någon direkt prisjämförelse, men du kan ju testa Autobahn i Svedala. Dom är trevliga och servicevänliga tycker jag. MVH Lansman45 |
|
|
Nfs i Malmö och Jarls i Helsingborg brukar nämnas. Har själv bara provat Jarls och de vart bra. |
|
|
Många år sedan jag var på NFS, men håller de samma standard är det värt ett besök! ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Kan också varmt rekommendera Autobahn i Svedala, duktiga och reko. De är något billigare än förenade bil. Har inte själv provat NFS men har också bara hört gott om dem. Vill i sammanhanget varna för Mechanum (Malmö) som jag upplevt haft en väldigt låg kompetens och slarvat (flera gånger) så de skulle jag undvika. |
|
|
När det gäller Mechanum är det tvärtom för mig - de kan mer om nya BMW än vad jag anser FB gör. Se där, vad man kan ha olika syn på en verkstad! ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Fråga efter Daniel på Mechanum i Malmö. Har verkligen toppkoll på BMW. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Har för egen del bara haft erfarenhet av Mechanum så kan själv inte göra någon jämförelse med FB. Precis som på alla företag har säkert M bättre och mindre duktiga medarbetare, givetvis är det så. Vad jag däremot förväntar mig om jag lämnar in på en verkstad som är aukt. är att lägstanivån trots allt är väldigt hög. De tar bra betalt och då är det också enligt min mening naturligt att kunna kräva en hög nivå. Mitt facit såhär långt av fyra besök på M har två varit bra, två otillfredställande där de ena gången inte skruvat tillbaka inredningen ordentligt och andra rekommenderat att byta delar (bromsar) trots att det inte varit nödvändigt. Men kundbemötandet har jag inget att anmärka på iaf där har de alltid varit bra, proffsigt och vänligt. |
|
| BMW malmö ger jag inte mycket för dottern lämnade in sin nya 520d för att byta framrutan och frågade om lånebil. du får hyra en var svaret sen fungerade inte instrumentbelysningen och dom hade ingen elektriker som kunde hjälpa henne med det utan kom nästa vecka och hyr en ny hyrbil igen så ska vi hjälpa dig . vilken dålig service kostar både tid o pengar. när bilen var splitter ny och blev uthämtad lös tom tank lampan. ja dom bryr sig o kunderna fy f-n | |
|
Sk-t i "försenade bil" , handlaren i Lund är däremot klockren , tror iof. de bolagen är "släkt" (?) , men det handlar ju som så ofta mer om personalen än firmanamnet. //HW |
|
| rabatten vid nyköp var 2 flaskor vin ifrån ägarens av BMW MALMÖs vingård utomlands som han säkert drar av för i bolagsdeklarationen. det hade väl varit bättre och få en halv tank. det var ett helt ok vin | |
|
Har nyligen bokat service på Mechanum i Malmö då bilen indikerat byta bromsbelägg bak samt att snart bromsvätskan behöver bytas, varför jag även valt låta beställa detta. Vid prisjämförelse mot Förenade Bil skilde det 700 kr för samma arbete. Valde förra året av samma orsak dvs stor prisskillnad att byta olja och filter hos Mechanum i Malmö, då Förenade Bil begärde ett betydligt högre pris för samma arbete. Jag hoppas nu att jag valt rätt att låta anlita Mechanum även denna gång. |
|
| Ja dom häller säkert i en rätt olja i din bil som uppfyller alla krav.men gör ett oljebyte vid halva intervalltiden och glöm ej att byta oljefilter samtidigt har sett filter som är som dåligt papper | |
| Mechanum är ju auktoriserad och om jag minns hällde de i Castrol i min X3. | |
| Jag bytte olja på min f11 hos Select Cars syd (mekonomen) i Kävlinge. Trevliga och bra pris! | |
| Blir service hos "Harrys bil motor" i Saxtorp , Micke gör en riktig(gammeldags)service för väldigt bra pengar :) | |
|
Harrys kan rekommenderas! Inte så BMW inriktad kanske men väl en bra "bilmeck". ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ |
|
|
Jag servar min bil på Autobahn i Svedala Varför? 1. De kan BMW. 2. De tar inte hutlöst betalt. 3. De är snabba så man kan vänta på bilen i deras väntrum, inte lämna den kl 8 på morgonen och hämta kl 17 som på andra ställen. 4. På första servicen har du 20 % rabatt på deras redan låga priser. 5. Man kan ta med egna delar, exempelvis belägg oljor mm, annars kör de med BMW originaldelar. Och de är trevliga och hjälper till med felsökning mm via mail eller telefon utan att dryga sig eller kräva en orimlig summa för det. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.